فضای زیارتی حرم امام حسین(ع) ۷۰ هزار مترمربع افزایش می‌یابد

فضای زیارتی حرم امام حسین(ع) ۷۰ هزار مترمربع افزایش می‌یابد


صحن امام حسن(ع) با مساحتی افزون بر ۱۰۰ هزار مترمربع درحال ساخت است که ۷۰درصد این بخش برای فضای زیارتی پیش‌بینی شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، طرح توسعه حرم امام حسین(ع) در چندین فاز طراحی شده که نخستین فاز آن مزین به نام حضرت زینب(س) است که توسط ایرانیان در حال ساخت است.
ساخت فاز دوم طرح توسعه حرم حسینی با عنوان صحن امام حسن(ع) نیز در ماه‌های گذشته اجرایی شد. هدف از این طرح، افزایش فضای زیارتی در حرم سیدالشهدا(ع) است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این صحن با مساحتی افزون بر ۱۰۰هزار مترمربع ساخته می‌شود ‌و بخش قابل توجهی از این فضا برای زیارت پیش‌بینی شده است؛ به طوری که ۷۰ هزارمترمربع به عنوان فضای زیارتی دراختیار زائران قرار می‌گیرد و ۳۰هزارمترمربع باقی مانده به ساخت سالن استقبال از زائران، ساختمان اداری، مرکز امور گمشدگان و همچنین سرویس بهداشتی تعلق خواهد گرفت.
ساخت صحن امام حسن(ع) هم‌اکنون در مرحله بتن‌ریزی دیوار است و بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده، دیوارها در عمق ۴۰ متری زمین و به طول ۴۵۰ متر ساخته می‌شود.
به گفته مسئولان این طرح، با توجه به انجام عملیات بتن‌ریزی، ساخت این صحن سرعت گرفته و بر اساس برنامه قبلی درحال انجام است.
به گزارش فارس، طرح توسعه حرم‌های کربلا از سال‌ها قبل پیش‌بینی شده بود که در سال‌های اخیر ابتدا طرح توسعه حرم امام حسین(ع) کلید خورد و پس از آن توسعه حرم حضرت عباس(ع) نیز آغاز شد و روند ساخت صحن و شبستان‌های مختلف و توسعه حرم‌های مطهر ادامه دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه