رئیس رژیم صهیونیستی در میان اعتراض‌های مردمی به بحرین سفر کرد

رئیس رژیم صهیونیستی در میان اعتراض‌های مردمی به بحرین سفر کرد

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم‌ صهیونیستی روز گذشته به دعوت «حمد بن عیسی آل‌خلیفه» پادشاه بحرین و تحت تدابیر شدید امنیتی وارد این کشور شد.


​​​​​​​ هرتزوگ نخستین رئیس رژیم صهیونیستی است که به بحرین می‌رود. او پیش از پرواز به منامه، سفر خود به بحرین را یک گام تاریخی در راستای توسعه روابط اسرائیل با جهان عرب خواند. 
هرتزوگ در حالی وارد منامه شد که جزیره چندین روز است به صحنه اعتراضات و تظاهرات ضدصهیونیستی تبدیل شده است. معترضان ضمن فریاد زدن شعارهایی در حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل، پرچم این رژیم را به آتش کشیدند. جریان‌های سیاسی مخالف رژیم آل‌خلیفه در بحرین هم با صدور بیانیه‌ای سفر اسحاق هرتزوگ به این کشور را محکوم کردند. مخالفان به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای این سفر هشدار داده و تأکید کردند: مردم مبارز بحرین با تاریخ طولانی مبارزاتی هرگز صهیونیست‌ها را نمی‌پذیرند و آن‌ها را دشمن خودشان می‌دانند. 
از سوی دیگر، حضور هرتزوگ در منامه تحت تأثیر تهدیدات مختلف امنیتی قرار گرفته است. رسانه‌های عبری‌زبان از تغییر جدول زمانی و برنامه‌های این سفر با هدف کاهش احتمال درگیری بین رئیس رژیم صهیونیستی و معترضان خبر دادند. این در حالی است که روز گذشته و همزمان با سفر هرتزوگ به بحرین، یک حادثه امنیتی در فرودگاه بن‌گوریون فلسطین اشغالی رخ داده است. آن‌گونه که وب‌سایت روزنامه «جروزالم‌پست» گزارش داده یک خودرو با سرعت زیاد با ایست بازرسی فرودگاه برخورد و متوقف شد. راننده خودرو پس از اصابت گلوله نیروهای امنیتی زخمی و بازداشت شده است. 
هرتزوگ پس از پایان سفرش به بحرین راهی امارات خواهد شد. رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری دولت پیشین آمریکا به ریاست 
«دونالد ترامپ» سپتامبر 2020 توافق عادی‌سازی روابط با دو کشور امارات و بحرین را امضا کرد. اما براساس یک نظرسنجی، بیش از 80درصد بحرینی‌ها مخالف عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها هستند. 
سفر هرتزوگ به بحرین که زیر سایه احساس ترس و اعتراضات مردمی انجام شد و همچنین نوع برخورد شهروندان کشورهای مختلف با خبرنگاران اسرائیلی در هنگامه جام جهانی فوتبال در قطر، یک بار دیگر ثابت کرد پروژه عادی‌سازی روابط توهمی بیش نبوده و با مخالفت‌های جدی مردمی مواجه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه