کشت قراردادی گندم درخراسان رضوی کلید خورد 

کشت قراردادی گندم درخراسان رضوی کلید خورد 


مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: در راستای ایجاد الگوی پایدار کشت و نیل به خودکفایی در تولید گندم و همچنین حمایت از گندمکاران با حذف واسطه‌ها و تولید محصول باکیفیت، طرح کشت قراردادی گندم در خراسان رضوی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، وحیدرضا فریدونی گفت: کشاورزان برای ثبت قرارداد ابتدا باید با مراجعه به وب‌سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران به آدرس GTC.IR نسبت به نصب نرم‌افزار کاربردی کشاورزی قراردادی در گوشی همراه خود اقدام کنند. 
وی با تأکید بر اینکه سیم‌کارت تلفن همراه باید به نام خود کشاورز بوده تا فرایند استعلام به درستی صورت گیرد اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند پس از ثبت مشخصات فردی و مشخصات سطح زیر کشت، پس از تأیید الکترونیکی نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند. 
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: پس از تأیید نسخ الکترونیکی آن توسط کشاورز و این اداره کل، به موازات سایر نسخه‌های قرارداد به بانک عامل، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و صندوق بیمه ارسال خواهد شد. 
 وی در خصوص تکمیل فرایند ثبت قرارداد ادامه داد: پس از مراجعه حضوری کشاورزان محترم به نزدیک‌ترین شعبه بانک کشاورزی و ارائه تضامین و تعهدات بانکی، تسهیلات متناسب با سطح زیر کشت کشاورز به حساب پیش‌بینی شده برای این قرارداد واریز می‌شود.
فریدونی ادامه داد: پیرو این قرارداد 50 درصد هزینه تهیه کودهای مصرفی فسفاته و پتاسه توسط دولت تأمین و پرداخت خواهد شد. پرداخت بخشی از کرایه حمل گندم تا مراکز ذخیره‌سازی از دیگر خدمات حمایتی دولت در اجرای طرح کشت قراردادی است و محصول‌های دریافتی از گندمکاران با قیمت خرید تضمینی گندم خریداری می‌شود. 
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در پایان اضافه کرد: هزینه‌های تحمیلی به کشاورزان در تأمین دیگر نهاده‌های دریافتی از دولت، پس از تحویل محصول از محل وجوه گندم خریداری تأمین و تصفیه خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه