سازمان ریاکاری

استفاده ابزاری غرب از سازوکارهای حقوق بین‌الملل تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی است

سازمان ریاکاری

بازی سیاست خارجی غرب و آمریکا علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه گذشته به صدور قطعنامه‌ای جانبدارانه و دور از حقیقت از سوی شورای حقوقی سازمان ملل متحد رسید. این قطعنامه که با 25 رأی مثبت و 16 رأی ممتنع و 6 رأی منفی تصویب شد، اعلام جنگ سازمان ملل متحد تحت فشار آمریکا و اتحادیه اروپا و متأثر از القای ترس از سوی رژیم اشغالگر قدس بر علیه استقلال و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.


​​​​​​​تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، پایان فشارها بر تهران نیست و به نظرمی‌رسد غرب و یا دست‌کم رسانه‌های پروپاگاندای آن‌ها خواب‌های تازه‌ای دیده‌اند! پس از تصویب قطعنامه،  تلویزیون ایران اینترنشنال به‌سرعت از قدم بعدی دولت آمریکا علیه ایران خبر داد و آن را افزایش فشار جهانی برای اخراج تهران از کمیته زنان سازمان ملل اعلام کرد. کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر ایران هم در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان به عنوان کشور پیشقدم صدور این قطعنامه، آن را فریبکارانه دانست و یادآور شد: «آلمان، همان کشوری است که رژیم صدام را به سلاح شیمیایی مجهز کرد و موجب شد ۱۳ هزار نفر، از جمله کودکان و زنان و از جمله در شهر کردنشین سردشت، جان خود را از دست بدهند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز مجروح شوند».

واکنش کشورهای مستقل
قطعنامه سیاسی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، با انتقاد کشورهای مستقل مواجه شد. نماینده چین در نشست ویژه این شورا با اشاره به اینکه شورا شاهد افزایش سیاسی کاری‌ها و تنش‌هاست؛ این روند را موجب نگرانی شدید دانست و تأکید کرد: گفت‌وگو و همکاری باید مبنای کار شورای حقوق بشر باشد و بی‌طرفانه و مستقلانه و غیرجانبدارانه باید به مسائل حقوق بشری بپردازد». به گزارش ایرنا، سفیر ونزوئلا اقدام کشورهای غربی در برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد ایران را در ادامه سیاسی‌کاری‌های این کشورها در سوء‌استفاده از شورای حقوق بشر برای اهداف سیاسی این کشورها دانست. نماینده سوریه از «سیاسی شدن» موضوع حقوق بشر در ایران انتقاد کرد، نماینده کوبا برگزاری این نشست را نمونه دیگری از رفتار تبعیض‌آمیز دولت‌های غربی در شورای حقوق بشر اعلام کرد، نماینده روسیه، قدرت‌های غربی را به استفاده سیاسی از موازین حقوق بشری متهم کرد و صدور قطعنامه‌ برای کمیته حقیقت‌یاب را بدون موافقت جمهوری اسلامی «غیرمشروع» دانست. مصر هم با سیاسی کردن موضوع حقوق بشر مخالفت کرد.

48 کشورخارجی به دنبال صدور تروریسم 
مهدی خورسند، کارشناس مسائل بین الملل در تشریح اهداف صدور قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی آن را بخشی از پازل فضاسازی غرب و جریان‌های رسانه‌ای سیاسی آن‌ها برای تقابل با رشد ملت ایران دانست و با استناد به گزارش‌های منتشر شده درباره مداخله‌جویی دولت‌های غربی در حوادث اخیر، نقش حمایتی 48 کشور خارجی در اغتشاشات را در قالب پشتیبانی رسانه‌ای، سیاسی، مالی و تسلیحاتی عنوان کرد. خورسند به اظهارات جان بولتون در تأکید بر ضرورت ورود سلاح به میدان اعتراضات ایران اشاره کرد و آن را به عنوان گوشه‌ای از حمایت لجستیکی سازمان‌های امنیتی آمریکا و غرب برای صدور تروریسم از طریق کردهای تجزیه طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق به کشورهای غیرهمسویی چون جمهوری اسلامی دانست. البته دولت ایران، با مدیریت فضا، طرح غربی‌ها برای راه انداختن جنگ داخلی را ناکام گذاشت. قطعاً اگر این مسائل در کشورهای دیگر بود با سرکوب و کشتار وسیعی روبه‌رو می‌شد و آن‌ها با رسانه‌های خود همه چیز را بایکوت می‌کردند و با عنوان اصول اساسی از اقداماتشان دفاع می‌کردند. این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به قرارگرفتن کامل فضای مجامع بین‌المللی در اختیار غربی‌ها و کمرنگ شدن کشورهای مستقل در این سازمان‌ها پس از کنار گذاشته شدن روسیه از تصمیمات بین‌المللی و تحریم‌های سخت علیه مسکو گفت: اگر روس‌ها در چنین فضایی حاضر بودند، قطعاً فضا به نفع ایران تلطیف می‌شد. خورسند با اشاره به استفاده ابزاری غرب از نهادهای بین‌المللی برای تحت فشار قرار دادن کشورهای مستقل جهان، حوادث اخیر کشور را بخشی از سندسازی واهی غرب و کشته سازی‌ها برای اعمال فشار بر مردم ایران و آشوب آفرینی دانست. 

از حقوق کدام بشر حرف می‌زنند؟
 فرشید  باقریان، پژوهشگر سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اگر بخواهیم به مسئله حقوق بشر آمریکایی نگاه کنیم، باید به این مسئله توجه کنیم که چه کسی می‌خواهد از حقوق انسانی که براساس سلیقه خودش تعریف کرده، صحبت کند گفت: اگر در نگاه این کنشگران بین‌المللی 
حق بشر یکسان است، پس چرا شاهد 16رأی ممتنع و 6رأی مخالف برای یک مسئله حقوق‌بشری داشته باشیم. این حاکی از تعریف چند نوعی از بشر در رفتار این کنشگران است. وی با اشاره به کودتای 28 مرداد، جنگ ویتنام، تروریسم آمریکا در افغانستان و عراق و جنگ تحمیلی علیه ملت ایران گفت غربی‌ها قانون را با قانون نقض می‌کنند و این بخشی از فرایند طراحی شده از سوی آن‌ها برای تحمیل خواسته‌هایشان بر ملت‌های دیگر است. یکی از مسائل مهم در آمریکا به تضییع تاریخی حقوق سیاه‌پوستان در آمریکا برمی‌گردد و همین آمریکا سال‌های سال با وجود سازمان ملل، قوانین نژادپرستانه تقدم سفید پوست بر سیاه پوست را در کشورشان اجرا می‌کردند و خبری از کمیته حقوق بشر سازمان ملل برای حقوق انسان نبود. باقریان با اشاره به وجود 500 میلیون قبضه سلاح در خانه‌ شهروندان آمریکایی و مرگ شهروندان با سنین کم در این کشور و نقض امنیت شهروندی به عنوان حقوق فطری از سوی تولیدکنندگان سلاح در این کشور، گفت: مردم آمریکا از حقوق اولیه انسان محروم‌اند.  ترامپ در جریان مرگ 16 
دانش آموز آمریکایی براثر تیراندازی به جای جلوگیری از فروش سلاح گفت معلم‌ها هم سلاح بخرند. آمریکا با مصرف 33 درصد منابع جهان، بزرگ‌ترین ناقض حقوق ملت هاست؛ زیرا با مداخله‌جویی به چنین منابعی دست یافته‌اند.

هراس‌افکنی با چاشنی دروغ پردازی 
براساس شواهد موجود، صهیونیست‌ها و کاخ سفید به دنبال تشدید ایران‌هراسی هستند و طبق معمول این رژیم اشغالگر قدس است که با مرعوب‌سازی غرب به دنبال تأمین حفاظت و امنیت خودش است. اسرائیل و آمریکا اعلام کرده‌اند رزمایش هوایی مشترکی را برای شبیه سازی سناریوهای حملات علیه ایران و 
شبه نظامیان شیعه در خاورمیانه برگزار خواهند کرد و این روایتی است که پروسه جنگ روانی آن‌ها ضدنظام جمهوری اسلامی را قوام می‌بخشد. البته غربی‌ها به‌خصوص انگلیس و فرانسه پس از حملات تروریستی داعش به محافل «بارسلون» و نشریه یهودی «شارلی ابدو» متوجه این موضوع شده‌اند که عدم همراهی با تل آویو در مسائل امنیتی، موجب تحمیل تروریسم سازمان یافته تحت فرماندهی موساد به آن‌ها خواهد شد. در شرایط فعلی که اروپا از بحران انرژی، چالش اقتصادی و تنگنای اجتماعی رنج می‌برد، پس منطقی است که به حمایت از تروریسم منطقه‌ای در پوشش صهیونیست‌ها و رژیم آل سعود دامن بزنند.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه