کاهش ۷ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد

کاهش ۷ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی


​​​​​​​مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی درباره حوادث ناشی از کار در استان گفت: حوادث ناشی از کار در هفت ماه ابتدای سال جاری در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال پیش 7 درصد کاهش داشته است. این حوادث در مدت مشابه سال پیش ۳۶۹مورد بوده که در سال جاری به ۳۴۲ مورد تقلیل یافته است.
محمد امین بابایی اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از بخش‌های مهم حوادث ناشی از کار، کار در ارتفاع به ویژه در حوزه صنعت ساختمان است و ضریب حوادث ناشی از کار در ارتفاع بالاست، بنابراین در کانون انجمن صنفی استان مقرر شد این همایش با رویکرد آموزش‌ جامعه کارگری و هدف توسط مسئولان ایمنی صورت گیرد. هر قدر این آموزش‌ها به صورت همگانی در جامعه افزایش یابد، میزان حوادث ناشی از کار نیز کاهش پیدا می‌کند.
وی افزود: در هفت ماه ابتدای سال جاری 8 هزار و 353 بازرسی ادواری، 5 هزار و 910 بازرسی موردی و در مجموع ۱۴ هزار و ۲۶۳ مورد بازرسی از کارگاه‌های استان انجام شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: تعداد مسئولان حفاظت فنی فعال در استان ۳۱۱ نفر بوده که این میزان نسبت به سال پیش ۱۵ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد افراد تأیید شده در استان نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است. به طور کلی تعداد مسئولان حفاظت فنی فعال در استان از ۹۸ نفر به ۱۱۷نفر رسیده است. باید در حوادث ناشی از کار، وضعیت موجود و خسارت وارده را تبیین کنیم تا کارفرمایان درباره حوادث ناشی از کار هوشیار باشند.
به گزارش ایسنا، موضوعات مربوط به ایمنی، بهداشت و... در ارتباط هستند و حساسیت این حوزه بر کسی پوشیده نیست. بنابراین هر قدر مسئولان ایمنی در این حوزه فعال‌تر باشند، بی‌شک حوادث ناشی از کار در واحدها کاهش پیدا می‌کند.
وی درباره خسارت‌های ناشی از رعایت نکردن ایمنی در کار بیان کرد: این موضوع به نوع حادثه بستگی دارد؛ یعنی ممکن است حادثه منجر به فوت، نقص عضو یا خسارت به ساختمان یا ابنیه شود.  یکی از مواردی که آموزش را به جامعه هدف منتقل می‌کند، برگزاری همین دوره‌هاست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه