نجات گیشه از مسیر «بخارست»

نجات گیشه از مسیر «بخارست»

«بخارست» جدیدترین ساخته مسعود اطیابی از امروز سه‌شنبه در سرگروه پردیس آزادی نمایش خود را آغاز می‌کند.


این فیلم همچون آثار اخیر اطیابی یک کمدی اجتماعی است و بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، حسین یاری، رضا بهبودی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه، بابک کریمی، ایمان صفا و وحید آقاپور در آن بازی کرده‌اند. اطیابی یکی از دلایل اصلی اکران فیلم در این زمان را بازگشت رونق به سینما دانسته است.
فیلم‌های اطیابی دست‌کم در دو مقطع، سینما را نجات داده‌اند؛ دقیقاً در روزهایی که چراغ سینما خاموش بود و کمتر فیلمسازی به نمایش فیلمش تن می‌داد اکران «دینامیت» ورق را برگرداند. 
این فیلم نه تنها توانست شمار زیادی از مخاطبان سینما را به سالن‌ها بازگرداند بلکه صاحبان فیلم‌ها را هم به پخش آثارشان تشویق کرد.
 «دینامیت» در شرایطی که سینما در بازه‌های زمانی متعدد به دلیل پیک کرونا با تعطیلی روبه‌رو می‌شد، توانست با بیش از 2 میلیون مخاطب، 58 میلیارد تومان بفروشد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را تصاحب کند. 
او امسال نیز تجربه موفق پیشین را با «انفرادی» تکرار کرد و با فروش 73 میلیاردی رکورد قبلی‌اش را زد. این فیلم که از اردیبهشت امسال اکران شده تا به امروز بیش از 2میلیون و 589هزار تماشاگر داشته است.
حالا درست در زمانی که فروش فیلم‌ها به شرایط متعادل و قابل قبولی رسیده بود و انتظار می‌رفت تا آغاز جشنواره فجر بسیاری از فیلم‌های جامانده از اکران روی پرده بروند، ناآرامی‌های اخیر سینما رفتن را به حاشیه رانده است. 
طی همین مدت طرح‌هایی مانند بلیت نیم‌بها اجرا شد که تأثیر چندانی بر فروش فیلم‌ها نداشت و از طرفی سینماگران هم حاضر به اکران فیلم‌هایشان نشدند اما اطیابی باز هم گزینه‌ای است که شاید بتواند یک تکان اساسی به گیشه بدهد. 
حالا باید دید آیا «بخارست» رکورد دو فیلم قبلی سازنده‌اش را خواهد زد یا خیر!

​​​​​​​خبرنگار: صبا کریمی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه