از اشتباه تا اعتراض به آگهی‌نماهای هفته کتاب

از اشتباه تا اعتراض به آگهی‌نماهای هفته کتاب


ایسنا نوشته است: امسال سازمان زیباسازی شهرداری تهران با نصب زودهنگام آگهی‌نماها به استقبال هفته کتاب رفته؛ در حاشیه خیابان‌ها و چهارراه‌ها آگهی‌نماهایی مزین به چهره نویسنده‌ها و کتاب‌هایشان وجود دارد و در کنار این عکس‌ها QR code  قرار داده شده که با اسکن آن به صفحه خانه کتاب هدایت می‌شوید. 
البته در این میان اشتباه‌هایی هم در درج تصاویر پیش آمده که وجه کارشناسی کار را زیر سؤال می‌برد. مثلاً در میان تابلوهای تبلیغاتی برای معرفی محمود تفضلی برای کتاب «نگاهی به تاریخ جهان» از عکس احمد تفضلی، ایران‌شناس، مترجم و پژوهشگر استفاده شده است. 
ضمن اینکه این انتخاب‌ها گاه مورد اعتراض نویسنده‌ها می‌شود، مثلاً سال گذشته، شکوه قاسم‌نیا با اعتراض به استفاده از عکسش بدون اجازه  او، گفته بود «از انتشار عکسم روی بنر نه خشنودم و نه راضی» و به این موضوع اعتراض کرده بود. امسال هم این موضوع با واکنش‌هایی همراه بوده است.
ابراهیم حسن‌بیگی زیر عنوان «این یارکِشی نیست، یارکُشی است» در متنی نوشته است: «به چه کسی بگویم این بیلبورد را بکشید پایین». 
حمیدرضا شکارسری هم نوشته: «من اهل شعر و کلمه‌ام، تمام کتاب‌هایم را دوست دارم، اما علم  کردن عکس من و کتابم در این روزها، آن‌هم بدون اجازه خودم از آن حرف‌هاست!»
با همه این اوصاف، بی‌شک شهر با تصویر کتاب و چهره مؤلفان آن‌ها زیباتر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه