مهاجرت ماهانه ۲۰ پرستار مشهدی!

مهاجرت ماهانه ۲۰ پرستار مشهدی!


​​​​​​​رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد گفت: به صورت میانگین ۲۰ پرستار مشهدی هر ماه از کشور مهاجرت می‌کنند. محسن گچ‌پزان، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد گفت: در شهر مشهد ۱۵ هزار پرستار داریم که در همه بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، نظامی و خیریه مشغول به فعالیت هستند. همچنین در حال حاضر در حوزه بهبود معیشت و استخدام پرستاران ورود پیدا کرده و فعالیت‌هایی داشته‌ایم.
او با اشاره به اینکه چندین سال است تزریق پرستار به بیمارستان‌ها انجام نشده، افزود: در کشور حدود 17 تا 18 هزار پرستار بازنشسته شده‌اند که باید به جای آن‌ها پرستار جایگزین شود. همچنین در کشور ۲۲۰ هزار پرستار داریم و مجوز جذب ۳۰ هزار پرستار نیز صادر شده که از این تعداد بین ۸ تا ۱۰ درصد مربوط به مشهد است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، یکی از اصلی‌ترین پیگیری‌هایی که انجام شد، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بود که اگر به صورت کامل اجرا شود در معیشت پرستاران بسیار تأثیرگذار است.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد تأکید کرد: آماری داشتیم که در ماه ۲۰۰ نفر از پرستاران کشور مهاجرت می‌کنند که از این تعداد ۲۰ پرستار مربوط به مشهد است.
او افزود: پس از پیگیری‌های صورت گرفته در نخستین دوره استخدام، اولویت اول پرستارانی هستند که در دوره کرونا فعالیت داشته‌اند. امیدواریم تا پایان امسال این استخدام‌ها صورت بگیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه