تعطیلی هفت واحد تولید لبنی در خراسان جنوبی

تعطیلی هفت واحد تولید لبنی در خراسان جنوبی


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۱۵ واحد تولید مواد لبنی در این استان با ظرفیت روزانه ۱۶۹ هزار تن وجود دارد که از این تعداد هشت واحد با ظرفیت بیش از ۵۲ هزار تن فعال است. به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری افزود: هفت واحد لبنی دیگر غیرفعال است و تلاش می‌کنیم مشکلات آن‌ها به ‌صورت موردی بررسی و به مدار تولید بازگردانده شوند.
وی با بیان اینکه واحدهای فعال نیز با همه ظرفیت تولید ندارند اظهار کرد: ۱۵ کارخانه موجود در استان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی دولت مجوزهای لازم تولید را دریافت کرده‌اند و حمایت‌هایی هم از این واحدها شده بنابراین انتظار می‌رود صاحبان آن‌ها پای کار بیایند تا مسائل در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و حل شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: حجم تولید شیر در استان پیش از هدفمندی یارانه‌ها ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن در روز و میزان مصرف استان ۳۰ تن بود که مابقی به خارج استان ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: برخی واحدهای تولیدی به فروش رفته یا با کمبود تولید مواجه شدند بنابراین شاهد ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هستیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه