رانش زمین در محدوده روستاهای نرگس‌لو و گلی خطرناک است

رانش زمین در محدوده روستاهای نرگس‌لو و گلی خطرناک است

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: رانش زمین در محدوده روستاهای نرگس‌لو و گلی در شهرستان بجنورد خطرناک است.


مرتضی رجایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه چند سالی است در حوالی این دو روستا شاهد رانش زمین هستیم، اظهار کرد: از آنجایی که جاده ترانزیتی نیز از این محل عبور می‌کند، مسئله را تبدیل به یک موضوع خطرآفرین کرده است. وی تأکید کرد: در همین زمینه پیگیری‌های لازم انجام و جلساتی برگزار شده است و باید مطالعات در این راستا انجام شود تا اعتبار لازم به منظور رفع مناطق خطرآفرین نیز اختصاص یابد.
رجایی در ادامه با بیان اینکه دو حادثه طبیعی سیل و زلزله هر سال مناطق مختلفی در خراسان شمالی را تهدید می‌کند، افزود: خطر جاری شدن سیلاب در این استان بیشتر است و هر سال به بخش‌های مختلفی همچون کشاورزی خسارت‌هایی وارد می‌شود.
وی ادامه داد: حتی شهرهای خراسان شمالی نیز در مسیر خطر سیل قرار دارند که یکی از این مکان‌ها مسیل‌هایی است که از شهرها عبور می‌کند. در همین راستا اعلام کرده‌ایم تا دستگاه‌های ذی‌ربط، پروژه‌هایی همچون ایجاد پل، ساخت دیوار ساحلی و... را تعریف و اجرا کنند.
وی تصریح کرد: البته در سال‌های گذشته به علت نبود اعتبارات کافی، برخی از اقدامات ضروری در حوزه کنترل سیلاب در استان اجرایی نشده که باید به مرحله اجرا درآید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه