فوتسال مشهد روی خط بحران

چوب بی‌تدبیری هیئت فوتبال این بار بر سر فرش‌آرا

فوتسال مشهد روی خط بحران

پس از گذشت هفت ماه از حواشی دیدار تیم ملی فوتبال کشومان مقابل لبنان در مشهد و اتفاقات آن بازی، بار دیگر هیئت فوتبال خراسان و این بار مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتسال دسته گل به آب داده و حاشیه جدیدی را رقم زدند.


عصر جمعه در شرایطی که تیم فوتسال فرش‌آرا باید در ساعت۱۶ در سالن شهید بهشتی از قند کاترین آمل میزبانی می‌کرد، با توافق طرفین به‌دلیل پخش زنده بازی از شبکه استانی این بازی به ساعت ۱۶:۱۵ موکول شد اما اتفاقاتی پس از آن رخ داد که این دیدار را تا آستانه تعطیلی نیز کشاند.
در حالی سالن شهید بهشتی شاهد حضور تماشاگران بود که مشهدی‌ها به‌دلیل در اختیار نداشتن نامه شورای تأمین، مجوز حضور تماشاگران خود را نداشتند و این موضوع با برخورد صریح ناظر بازی روبه‌رو شد. به همین دلیل به مسئولان فرش‌آرا ۱۵ دقیقه مهلت داد تا تماشاگران را به بیرون هدایت کنند.
این اتفاق تا ساعت ۱۶:۴۵ رخ نداد و این بار صدای واضح اعتراض کادرفنی قندکاترین آمل بلند شد تا در نهایت با ضرب‌العجل عوامل برگزاری مسابقه این تماشاگران راهی بیرون از سالن شوند.
این بازی در ساعت۱۶:۵۰ دقیقه آغاز شد اما در نهایت تعجب یک دقیقه از شروع نگذشته بود که تماشاگران به داخل سالن بازگردانده شدند تا این بار ناظر بازی اعتراض کاترین را قبول کرده و تیم میزبان راهی رختکن شود.
قند کاترین که قانوناً می‌توانست این بازی را به‌دلیل تخلف میزبان در مهیا کردن شرایط مسابقه نیمه‌کاره رها کرده و منتظر نتیجه دلخواهش پس از رأی کمیته انضباطی باشد، پس از گذشت ۱۰دقیقه و با درخواست و پادرمیانی مدیرعامل و مالک خصوصی خود راضی شد به زمین بازگردد و در سالن خالی از تماشاگر به انجام این مسابقه بپردازد که در نهایت تیم میهمان 4بر3 پیروز بازی شد.
حال سؤال اینجاست با این همه حاشیه که گریبان‌گیر فوتبال و فوتسال خراسان رضوی است؛ از داستان پدیده و آبروریزی در لیگ یک گرفته تا حواشی میزبانی ایران ولبنان و حالا هم هجوم تماشاگران به سالن بهشتی در حالی که همه مسابقات ورزشی بدون تماشاگر برگزار می‌شود، می‌توان به هیئت فوتبال استان خراسان رضوی و شخص آقای اصولی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته فوتسال نمره قبولی داد؟ قطعاً نمی‌توانیم به هیئت فوتبال خراسان رضوی  و مسئولان برگزاری لیگ برتر در مشهد نمره قبولی بدهیم، وقتی از هماهنگی برای یک دیدار بدون تماشاگر عاجز هستند!

کناره‌گیری بهادری
پس از اتفاقات عصرجمعه و شکست ناباورانه فرش‌آرا مقابل قند کاترین در حالی که 3بر صفر از حریفش پیش بود قدرت بهادری از این تیم کناره‌گیری کرد. سرمربی فرش‌آرا پس از استعفا اظهار کرد: این اتفافات فقط در مشهد رخ می‌دهد. ناظر بازی در این دیدار همانند یک رئیس عمل می‌کرد. در مشهد یک ناظر زورش به مسئول برگزاری بازی، هیئت فوتبال، حراست اداره‌ کل ورزش‌ و جوانان و تمام مسئولان می‌چربد. 
وی خاطرنشان کرد: دیداری که 3 بر صفر جلو بودیم را 4 بر 3 باختیم که نشانه ضعف من به عنوان نفر نخست فرش‌آراست. به عنوان بازیکن و سرمربی از باشگاه فرش‌آرا استعفا می‌دهم. دیگر کمکی از دست من برنمی‌آید و نمی‌توانم بیش از این در فرش‌آرا بمانم و به این تیم خیانت کنم. بهادری گفت: همیشه آرزو داشتم بهترین اتفاقات برای فرش‌آرا رخ دهد. با تیم تأسیسات دریایی در مشهد قهرمان ایران شدیم اما خوشحالی نکردم. آرزو داشتم با یک تیم مشهدی از فوتسال خداحافظی کنم.

فوتسال خراسان رضوی در بحران
این اتفاقات در حالی در فوتسال استان رقم می‎خورد که دیگر نماینده فوتسال مشهد هم حال و روز خوشی ندارد. رکن آذین خاورمیانه که جایگزین چیپس کامل در لیگ برتر شد متأسفانه اصلاً شرایط خوبی ندارد و با یک امتیاز در انتهای جدول جا خوش کرده است و به احتمال زیاد نخستین کاندیدای سقوط به لیگ یک خواهد بود.با این شرایط تنها امیدواری علاقه‎مندان به فوتسال در مشهد به فرش‌آراست که مسئولان استانی باید زمستان نرسیده از خواب زمستانی سال قبل بیدار شوند و فکری به حال نماینده با سابقه فوتسال مشهد در لیگ برتر بکنند. از آقای اصولی که جایگاه کنونی‌اش را مدیون مردم مشهد است و خود در رأس فوتبال و فوتسال کشور قرار دارد بیشتر از این‌ها انتظار می‎رود!

خبرنگار: حمیدرضا خداشناس

برچسب ها :
ارسال دیدگاه