افزایش مهاجرت‌‌های محیط زیستی در کشور

افزایش مهاجرت‌‌های محیط زیستی در کشور


​​​​​​​معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مهاجرت‌های محیط زیستی رو به افزایش در کشور، زنگ خطری است که در تلاشیم آهنگ آن را کُندتر کنیم.
علی سلاجقه در دیدار استاندار خراسان جنوبی در بیرجند ادامه داد: توجه به تغییر اقلیم‌ها و مهاجرت‌ها برای ما خیلی اهمیت دارد. محیط زیست استان، با کوچک‌ترین اتفاقی می‌شکند.
سلاجقه وجود گرد و غبارها را از مشکلات زیست‌محیطی این استان نام برد که به‌ واسطه شکنندگی محیط زیست پدید آمده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به موقعیت خراسان جنوبی، ظرفیت‌های خدادادی فراوان و ویژگی‌های اهالی این استان گفت: به خراسان جنوبی نگاه ویژه‌ای داریم و وابستگی مردم این استان به نظام، تکلیف ما را در پاسخ‌گویی به مطالبات و رفع مشکلات، سنگین‌تر می‌کند.
استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست تأکید کرد: در تدوین ملاحظات زیست‌محیطی باید به شرایط استان‌ها توجه شود.
جواد قناعت به عقب‌ماندگی‌های استان در حوزه زیرساختی اشاره و تصریح کرد: پراکندگی و وسعت خراسان بزرگ و تمرکز مدیران در مرکز استان سبب شده بود به دیگر مناطق از جمله جنوب خراسان توجه کمتری شود و خراسان جنوبی در رقابت با دیگر استان‌ها، عقب‌ماندگی‌ها و ضعف‌های فراوانی دارد.
وی با اشاره به ذخایر معدنی موجود در استان افزود: با وجود اینکه خراسان جنوبی بر معادن بسیار غنی خوابیده؛ اما به لحاظ نرخ رشد اقتصادی در مقایسه با دیگر استان‌ها در پایین‌ترین رده قرار دارد و وضعیت، مطلوب نیست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه