ابلاغدادستان بشرویه به اداره صمت برای گزارش خسارت معادن

ابلاغدادستان بشرویه به اداره صمت برای گزارش خسارت معادن

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه در راستای احقاق حقوق عامه‌ مردم طی نامه‌ای، به اداره صمت مهلت دو هفته‌ای داد تا گزارشی از عملکرد 6 ساله خود در حوزه جبران خسارت ناشی از استخراج معادن به ساکنان منطقه ارائه دهد.


احسان خسروی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مورد لزوم صیانت از حقوق عامه در حوزه استخراج معدن و حق‌الارض یا بهره مالکانه دریافتی برای جبران خسارت ناشی از استخراج مواد معدنی و در مقام احیا و بازسازی محل عملیات معدنی، دارنده پروانه بهره‌برداری باید درصدی از بهای ماده معدنی موضوع پروانه را به نرخ روز در چارچوب بودجه مصوب با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب شورای عالی معادن به ‌عنوان حقوق دولتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت کند.
وی افزود: در اجرای تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون اصلاح قانون معادن، دولت مکلف است 15 درصد (۱۵%) از حقوق دولتی وصولی را به اعتبارات همان استان اضافه کند ‌به طوری که تمام اعتبار یاد شده برای ایجاد زیرساخت و رفاه و توسعه شهرستان با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده، اختصاص یابد.
به گزارش فارس، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه تأکید کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اختصاص تا یک درصد از درآمد فروش معادن و صنایع معدنی به اهالی ساکن در منطقه برای جبران خسارت‌های ناشی از فعالیت معادن به آن‌ها را ضروری دانسته است. وی گفت: در راستای احیای حقوق عامه طی شرحی به اداره صمت مقرر شد عملکرد 6 سال اخیر آن‌ اداره در این زمینه را تا دو هفته آینده در راستای بهره‌برداری قضایی به دادستانی اعلام و ارسال کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه