قضاوت 35 داور وسط  در 11 هفته لیگ!

قضاوت 35 داور وسط  در 11 هفته لیگ!


​​​​​​​با بررسی 88 مسابقه ای که تا اینجای رقابت‌های لیگ برگزار شده، می‌توان متوجه شد این تعداد بازی‌ها را 35 داور وسط سوت زدند که تعدادی از این داوران حتی نامشان را هم تا پیش از این نشنیده بودیم!‌ اگرچه اهمیت خداداد افشاریان به عنوان رئیس کمیته داوران به قاضی های جوان و کم‌تجربه تر موضوع بدی نیست اما جوان‌گرایی و تغییر نسل در داوری موضوعی نیست که بتوان در کوتاه مدت و با طی کردن آزمون و خطای بسیار آن را جلو برد.
با بررسی قاضی‌هایی که کمیته داوران برای مسابقات تا پایان هفته یازدهم لیگ برتر در نظر گرفته به یک نکته مهم می‌رسیم؛ اینکه تاکنون 35داور وسط در لیگ سوت زدند و این آمار در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار عجیب به نظر می‌رسد.
یکی از نکاتی که سبب تعدد داوران در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر شد، رد شدن برخی داوران شناخته شده در تست آمادگی جسمانی ابتدای فصل بود. داورانی که از میانه راه اضافه شدند، اما غیبت آن‌ها چهره های جدید را برای قضاوت لیگ برتر وسط آورد و البته که این امر اعتراض‌ها به نحوه قضاوت ها را نیز بسیار بالاتر برد.در این شرایط شایعاتی درباره تصویب یک مصوبه کلیدی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد. اینکه خداداد افشاریان برای جلوگیری از هرج و مرج در فضای داوری و به خصوص در لیگ برتر قصد دارد طی مصوبه‌ای تعداد داوران لیگ برتر را در طول یک فصل به 26 نفر کاهش بدهد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه