دوستی در رستوران رمزارزها را به باد داد

دوستی در رستوران رمزارزها را به باد داد

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شناسایی و کشف پرونده کلاه‌برداری اینترنتی با موضوع فروش ارز دیجیتال خبر داد.


به گزارش قدس، سرهنگ جواد جهانشیری؛ در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان ساکن مشهد که با خود دستور قضایی مبنی بر رسیدگی به شکایت در خصوص شناسایی عامل کلاه‌برداری در حوزه رمز ارز را همراه داشت، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
 سرهنگ جهانشیری ادامه داد: شاکی که مبلغ 200 میلیون ریال را به صورت سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز از دست داده بود، در توضیح به کارشناسان پلیس فتا گفت که در رستورانی با فردی غریبه آشنا شده و به پیشنهاد وی و به امید کسب ثروت شگفت‌انگیز در بازه زمانی یک سال تا یک سال و نیم،  ارز رمز خریده و با ایجاد کیف پول دیجیتالی روی گوشی خود، به اصطلاح هولدر رمز ارز می‌شود. رئیس پلیس فتا استان در ادامه گفت: در نهایت شاکی پس از ترک رستوران و مراجعه دوباره به کیف پول مربوط در گوشی خود در کمال ناباوری متوجه می‌شود موجودی حسابش صفر شده است که کارشناسان پلیس فتا با بررسی مستندات لازم برای شناسایی متهم، اقدامات لازم را آغاز کردند. این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس‌فتا با بهره‌گیری از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری، متهم را در محل سکونتش شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کردند.
وی تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از مواجهه با ادله فنی، جرم خود را پذیرفت و اعتراف‌کرد که در رستوران و کافی‌شاپ‌های برند با نزدیک شدن به افراد و ابراز دوستی برای ایجاد کیف پول دیجیتال و کسب ثروت شگفت‌انگیز به آن‌ها پیشنهاد داده و نسبت به برداشت غیر مجاز رمز ارز شاکی اقدام می‌کند و در نهایت کلاهبردار نیز وجوه را با زدن اهرم یا پیش‌بینی بازار از دست داده است. جهانشیری با بیان اینکه تحقیقات درخصوص تعداد قربانیان و مبلغ کلاه‌برداری شده با شگرد موصوف ادامه دارد، توصیه کرد: کاربران فضای سایبری مراقب پیشنهادهای دریافت شده در حوزه رمز ارز باشند؛ چرا که بدون آگاهی و تخصص لازم، تنها زمان و موجودی مالی خود را از دست خواهند داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه