محکومیت حادثه شاهچراغ از سوی علمای اهل سنت

محکومیت حادثه شاهچراغ از سوی علمای اهل سنت

علمای اهل سنت  استان‌های خراسان جنوبی و شمالی حمله تروریستی به نمازگزاران در حرم احمدی و محمدی شاهچراغ شیراز را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع با عاملان این حادثه تلخ و غیرانسانی شدند.
مولوی سید احمد عبدالهی؛ امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان، در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس اظهار کرد: شکی نیست که چنین اتفاقاتی در راستای اختلاف‌اندازی بین اقوام و مذاهب اسلامی صورت می‌گیرد تا بتوانند فضای کشور را ناامن کنند و از اختلاف، به عنوان یک حربه استفاده کرده و مذاهب را به جان هم بیندازند.
مولوی غلام حیدر فاروقی؛ امام جمعه اهل سنت بیرجند نیز اظهار کرد: در اسلام کشتن انسان‌های بی‌گناه، گناه بسیار بزرگی است و کیفر آن هم جهنم است. مولوی سید مصطفی حسینی؛
امام‌جمعه اهل سنت شهرستان زیرکوه نیز گفت: هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند چنین مسائلی را برتابد و بپذیرد که فردی به حریم مذهبی وارد شود و اقدام به کشتن مردم، کودکان، زنان و بزرگسالان کند و بخواهد از این طریق به مقاصد شوم خود برسد.
مولوی عبدالعزیز خالقی؛ عالم اهل سنت شهرستان درمیان نیز اظهار کرد: افرادی که در حرم شاهچراغ حضور داشتند، برای زیارت و نماز رفته بودند و وقتی فردی در این مکان نتواند نماز بخواند و مورد حمله تروریستی قرار بگیرد، ظلم است.
مولوی سید فضل‌الله فاضلی؛ امام جمعه اهل سنت گزیک نیز اظهار کرد: به راستی چنین اقداماتی، بزرگ‌ترین خطا و جنایتی بزرگ بوده و اقدامی نابخشودنی است که باید قاطعانه با مسببان این حادثه برخورد شود.
مولوی سید مؤمن موسوی؛ رئیس حوزه علمیه اهل سنت آبگرم هم گفت: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با این اقدامات ناجوانمردانه به خیال خود سعی دارند امنیت مردم را سلب و روند پیشرفت کشور را متوقف کنند.

بیانیه علمای اهل سنت خراسان شمالی
جامعه روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی در پی حادثه تروریستی شاهچراغ، ضمن محکومیت شدید آن، بر مجازات سخت و قاطع عاملان این جنایت تأکید کردند.
در این بیانیه آمده است: سران کفر و کشورهای استکباری به ویژه رژیم جعلی اسرائیل غاصب و آمریکای خبیث و دیگر مزدورانش عامل این جنایت بزرگ هستند.
علمای اهل سنت استان اظهار کردند: این دشمنان همیشگی ایران و امت اسلامی، از طریق رسانه‌های خودفروخته و خائن سعی در ایجاد ناامنی و برهم ریختن امنیت ملی ایران دارند.
ما علمای اهل سنت اعلام می‌‌کنیم که به شهادت رساندن هموطنان عزیزمان در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) در شیراز به دست گروهک‌های تروریستی تکفیری نه تنها بر اتحاد مردم این کشور خدشه‌ای وارد نمی‌کند، بلکه ما را در پیشبرد اهداف الهی و پیروی از منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، محکم‌تر و استوارتر می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه