واحدهای فناور بیرجند فضای مناسب ندارند

واحدهای فناور بیرجند فضای مناسب ندارند


​​​​​​​رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: در بیرجند به عنوان مرکز استان، جز ساختمان اصلی پارک علم و فناوری که ظرفیت محدودی دارد، ساختار دیگری برای استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور نداریم.
محمدعلی ناصری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اکنون اصلی‌ترین مشکل ما کمبود زیرساخت‌ و فضای فعالیت است که با تکمیل سایت اصلی پارک علم و فناوری در بیرجند این مشکل تا حدود زیادی رفع می‌شود.
وی گفت: ایجاد ساختمان مرکزی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از سال ۱۳۹۴ با انعقاد تفاهم‌نامه‌های لازم در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شد.
وی افزود: بر اساس آخرین برآوردهای انجام شده برای تکمیل سایت اصلی پارک علم و فناوری استان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی این موضوع پیگیری می‌شود.
ناصری اظهار کرد: ساختمان سایت اصلی پارک بیش از ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ اما برای محوطه‌سازی و اجرای شبکه‌های زیرساختی، نیازمند همکاری و اعتبار هستیم.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: پارک علم و فناوری باید زمین واگذار کند و ساخت و ساز را شرکت‌ها انجام دهند. در حالی که از معدود پارک‌هایی هستیم که در زمینه زیرساخت‌ها کمبود داریم. خراسان جنوبی با وجود اینکه از نظر نیروی انسانی و حمایت از شرکت‌های فناور جزو ۱۰ استان برتر کشور است، از نظر زیرساختی‌ ضعیف است.
وی افزود: در حال حاضر ۱۸۳ واحد فناور و ۴۵شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند که قابلیت افزایش چند برابری را دارد. تاکنون زمینه اشتغال مستقیم هزار و ۳۶ نفر فراهم شده است و ظرفیت اشتغال‌زایی بیشتر در این حوزه وجود دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه