افزایش ۱۰ درصدی آمار اهدای عضو در مشهد

افزایش ۱۰ درصدی آمار اهدای عضو در مشهد

آمار اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش ۱۰درصدی یافته است.


مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در نیمه نخست امسال ۷۰ مورد مرگ مغزی منجر به پیوند شد که این رقم در نیمه پارسال ۶۶مورد بود و این آمار افزایش ۱۰ درصدی داشته است.
دکتر ابراهیم خالقی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۸مورد مرگ مغزی منجر به پیوند ثبت، ۳۱۸ عضو و بافت به بیماران نیازمند عضو اهدا و پیوند زده شد که بیشترین پیوند عضو مربوط به کلیه با ۴۴ مورد و بیشترین بافت پیوندی مربوط به بافت قرنیه با ۱۲۳ مورد بوده است.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رضایت خانواده بیماران مرگ مغزی مهم‌ترین شرط در اهدای عضو این افراد است که در دهه ۸۰ آمار رضایت خانواده‌ها کمتر از ۳۰ درصد بود؛ اما با اطلاع رسانی و آگاه سازی از طریق رسانه‌ها، اکنون اهدای عضو به یک شاخص و نماد ایثار تبدیل شده و در حال حاضر این عدد به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.
دکتر خالقی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سامانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رضایت خود را برای اهدای عضو اعلام کرده‌اند، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق نشانی http://hospital.mums.ac.ir برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه