برگزاری رویداد بین‌المللی زنان در مشهد

مصوبه‌ای که 20میلیارد هزینه دارد

برگزاری رویداد بین‌المللی زنان در مشهد


اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با طرح دو‌فوریتی برگزاری «رویداد بین‌المللی بانوان و زنان شاخص و تأثیرگذار جهان» در این کلانشهر موافقت کردند.به گزارش ایرنا، این طرح روز دوشنبه در پنجاه‌ و ششمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد بررسی شد و به تصویب رسید.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص اظهار کرد: مشهد، زنان تأثیرگذاری در تاریخ داشته است که زنان «نوغان» نمونه شاخصی از آن‌ها هستند.
فاطمه سلیمی افزود: کلانشهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران، باید مرکز معرفی زنان سرآمد و تأثیرگذار جهان باشد. از این رو این طرح تنظیم و ارائه شد.
وی اضافه کرد: بر اساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری و در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دفتر ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه برای به برگزاری رویداد بین‌المللی بانوان و زنان شاخص و تأثیرگذار جهان اقدام کند.
رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای شهر مشهد نیز با اعلام مخالفت با این طرح، اظهار کرد: در مشهد زنان با مشکلات زیادی مواجه هستند. در این شهر زنان کارتن‌خواب داریم که زیبنده این شهر نیست. غلامحسین صاحبی افزود: به جای پرداختن به معرفی زنان تأثیرگذار در جهان، باید مشکلات زنان همین شهر بررسی و رفع شود. وقتی زنان در این کلانشهر با مشکل مواجه هستند چرا باید هزینه‌های مردم شهر را صرف تشکیل شبکه‌های جهانی کنیم؟
شهردار مشهد نیز در این خصوص گفت: جنبه بین‌المللی بودن مشهد یک موضوع مغفول در مناسبات بود که خوشبختانه شعار این دوره شورا با تأکید بر آن انتخاب شد. سید عبدالله ارجائی افزود: مشهد ظرفیت تبدیل شدن به چهارراه ترانزیتی اقتصادی، علمی و فرهنگی را دارد و  پیش‌قراولی زنان هم نکته‌ای حائز اهمیت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه