کلاه‌برداری میلیونی با رسیدساز جعلی

کلاه‌برداری میلیونی با رسیدساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با شگرد رسیدساز جعلی، ده‌ها میلیون تومان کلاه‌برداری را رقم زده بود، خبر داد.


سرهنگ جواد جهانشیری؛ رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: مردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر کلاه‌برداری از وی برای رسیدگی به شکوائیه خود به پلیس فتا استان مراجعه کرد.
به گزارش قدس، سرهنگ جهانشیری ادامه داد: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان گفت که گوشی تلفن همراهش را در سایت آگهی‌محور دیوار به فروش گذاشته و در پی توافق با مشتری که گوشی را در سایت موصوف دیده و برای خرید به منزل وی مراجعه کرده بود، به ازای دریافت مبلغ 70میلیون ریال، گوشی را به وی تحویل داده؛ اما پس از مدتی متوجه می‌شود پولی به حسابش واریز نشده و رسیدی که رؤیت کرده، جعلی و فاقد اعتبار بوده است.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی مستندات لازم بلافاصله اقدامات فنی و پلیسی خود را  آغاز کردند و با بررسی ادله فنی موجود در پرونده و همچنین دریافت استعلام از مبادی ذی‌ربط، موفق به شناسایی متهم شدند که با هماهنگی قضایی، وی را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کردند.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به سوابق فراوان متهم در حوزه ساخت رسیدجعلی گفت: متهم که مردی جوان بود در اعتراف به بزه انتسابی خود کسب منفعت مالی و سادگی شهروندان را دلیل اصلی جرم خود بیان کرد که با توجه به بررسی‌های مستندات موجود دو فقره گوشی مدل بالا به ارزش 3 میلیارد و 200 میلیون ریال و همچنین سوابق خرید از رستوران‌های شهر و پرداخت با رسیدساز جعلی از وی کشف که متهم به همراه پرونده و مستندات موجود با صدور قرار مناسب توسط دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای روانه زندان شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطری درباره خرید از سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی نظیر دیوار و شیپور با دقت و آگاهی عمل کرده و همچنین با فعال‌سازی پیامک واریز به حساب، تا پیش از دریافت وجه به حساب، خدمات یا کالای خود را تحویل ندهید.
گفتنی است سایت پلیس فتا استان به آدرس www.cyberpolice.ir  برای دستیابی به آخرین اطلاعات و اخبار در اختیار شهروندان است و همچنین کاربران گرامی می‌توانند نظرات خود را به همراه هرگونه انتقاد و پیشنهاد در بخش گزارش‌های مردمی منعکس کنند و یا با تلفن مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 در ارتباط باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه