شهید سيدهاشم آراسته

شهید سيدهاشم آراسته


ولادت: 07/11/1341
متولد: مشهد 
سمت: فرمانده واحد تخریب
محل شهادت: جزیره مجنون 
شهادت:30/07/1365
مزار: بهشت رضا 

سرور یزدی  
​​​​​​​ هفتم بهمن 1341، در شهرستان مشهد به دنيا آمد. پدرش سيدعباس، لبنيات‌فروش بود. تا سوم راهنمايی درس خواند. پس از آن ترک تحصيل کرد و به نقاشى مشغول شد. مسئول هيئت نوجوانان قمربنى‏‌هاشم(ع) بود. 
پیش از انقلاب در تظاهرات شركت مى‏‌كرد. با مأموران شاه درگير می‌‏شد و هر روز با وضع خون‌آلود به منزل مى‏‌رفت.
پس از پيروزى انقلاب اسلامى، با تشكيل بسيج، او به همراه برادرش سیدجواد در مسجد كرامت نام‌نویسی كرد و در گشت‏‌هاى شبانه شركت داشت. بیشتر شب‏‌ها در پايگاه مسجد بود. 
سال ۱۳۶۰ هيئتى به‌نام فدایيان روح‏‌الله متوسلين به چهارده معصوم(ع) راه‏‌اندازى كرد. او به خاطر علاقه‌‏اى كه به امام داشت، نام هيئت را فدایيان روح‌الله گذاشت. او دو بار به ديدار امام رفت .
با شروع جنگ تحميلى، در ۱۸ سالگى و در تاريخ 10/10/1359 از طريق بسيج به جبهه‏‌هاى حق‌عليه باطلِ ايلام و سرپل ذهاب اعزام شد. به خاطر دفاع از دين و پيام امام خمينى(ره) به جبهه رفت.
او ابتدا به‌عنوان يک بسيجى به جبهه اعزام و پس از مدتى به‌عنوان پاسدار رسمى سپاه پاسداران معرفى شد. در عمليات‏‌هاى چذابه، فتح‌المبين، بيت‌المقدس، والفجر مقدماتى، والفجر يک، 3 و 4، خيبر، بدر، والفجر۸، كربلاى يک، ميمک و كربلاى2 شركت داشت. در تداركات نيرو، تغذيه و يا خط مقدم فعاليت مى‏‌كرد. در گروه تخريب نيز بود.
وقتى از مسئوليتش در جبهه سؤال مى‏‌شد، مى‌‏گفت: من يک رزمنده هستم.
سيدهاشم آراسته حتى درجه‏ فرماندهى را هم قبول نكرد. در جبهه دو بار مجروح شد. يک ‏‌بار از ناحيه‏ گوش و يک ‏‌بار تير به دستش اصابت كرده بود. در مراسم تشييع شهدا در شهرستان‏‌ها شركت مى‏‌كرد. شب‏‌هاى جمعه دعاى كميل در منازل خانواده‏‌هاى شهدا برگزار مى‏‌كرد. او در 30/07/1365 در جزيره‏ مجنون به علت اصابت تركش به درجه‏ رفيع شهادت نائل شد. پيكر مطهرش پس از انتقال به زادگاهش، در بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شد. روحش شاد

برچسب ها :
ارسال دیدگاه