نخستین شکست پرسپولیس را تراکتور رقم زد

درسی که «بردیف» به یحیی داد

نخستین شکست پرسپولیس را تراکتور رقم زد

در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر ایران، عصر دیروز پرسپولیس و تراکتور در استادیوم خالی از تماشاگر با کلی مصائب به مصاف هم رفتند که این دیدار  با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان بردیف به پایان رسید. 


این بازی به علت خاموش بودن نورافکن‌های ورزشگاه با تأخیر ۳۳ دقیقه‌ای آغاز شد، اتفاقی که برای لیگی که قرار بوده از بیست و اندی سال پیش مثلاً حرفه‌‎ای باشد و برای استادیوم ملی که میزبان بازی‌های بین المللی است، اتفاقی تأسف‌بار است که نشان از نبود مدیریت حرفه‌ای در فوتبال ایران است. این تأخیر سبب شده بود که دو تیم تمرکز لازم را از دست داده و در نیمه اول بازی بی‌رمقی را شاهد باشیم. تراکتوری‌ها توپ را به میزبان داده بودند و چشم به تک موقعیت‌ها داشتند که اتفاقاً صاحب چند موقعیت هم شدند که به گل نرسیدند. مردان یحیی با وجود مالکیت بالا اما برندگی لازم را نداشتند و بیشتر توپ را بی هدف می‌چرخاندند.
دو تیم در نیمه دوم با انگیزه‌تر برای گشودن دروازه‌ها به میدان بازگشتند که تراکتوری‌ها یک بار توسط عباس زاده به تیر کوبیدند و در بار دوم در دقیقه 75 توسط همین بازیکن به گل برتری رسیدند. پیش از این گل البته پرسپولیس توسط لوکادیا به تیر دروازه اخباری کوبیده بود. یحیی با آوردن امیری و عمری در نیمه مربیان قصد داشت به بازی سرعت دهد که توفیقی در این راه نصیبش نشد.آن‌ها حتی یک پنالتی را هم توسط ترابی از دست دادند. پرسپولیس با این شکست رکورد شکست ناپذیری اش شکست، اما همچنان با 14 امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر باقی ماند.
دیروز دو تیم سپاهان و هوادار هم در ورزشگاه شهید دستگردی مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک سپاهانی‌ها به پایان رسید.در ابتدا و در دقیقه ۶ محمدجواد محمدی روی پاس محمد میری توانست دروازه سپاهان را باز کند تا شاگردان الهامی گلی زود هنگام را به ثمر برسانند. اما در دقیقه ۲۵ امید نورافکن توانست با پاس رامین رضاییان کار را به تساوی کشاند. 
در ادامه و پیش از پایان نیمه اول روی نفوذ سپاهانی‌ها داور این دیدار به سود طلایی‌پوشان پنالتی گرفت. رامین رضاییان توانست پنالتی را تبدیل به گل کند تا سپاهان نیمه اول را با پیروزی به پایان برساند. این دیدار در نهایت با برتری خارج از خانه شاگردان مورایس به پایان رسید. شاگردان الهامی روی دور ناکامی قرار دارند و این سومین شکست متوالی آن‌ها بود. سپاهانی‌ها با این پیروزی ۱۲ امتیازی شدند.
صنعت نفت نیز در آبادان میزبان مس رفسنجان بود  که تلاش دو تیم با نتیجه 1 بر 1 پایان یافت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه