کلر ژوبرت راوی دفاع مقدس برای کودکان شد

با انتشار کتاب «پری خاطره‌ها»

کلر ژوبرت راوی دفاع مقدس برای کودکان شد

کتاب «پری خاطره‌ها» به قلم «کلر ژوبرت» و با تصویرگری «عاطفه ملکی‌جو» به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، پری خاطره‌ها کتابی با موضوع خاطرات دفاع مقدس از سوی واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران، به قلم «کلر ژوبرت» و با تصویرگری «عاطفه ملکی‌جو» چاپ و روانه بازار نشر شد.
کلر ژوبرت، نویسنده نام‌آشنای کودک با استفاده از خاطرات حسین یزدی فرزند شهید علی‌عباس یزدی از رزمندگان لشکر۱۷ علی‌ بن ‌ابیطالب(ع) استان قم کتاب پری خاطره‌ها را برای گروه سنی کودک نوشته است. این نویسنده در این کتاب، کودکان را در دنیای خیال با پری‌ها همراه و به جبهه می‌برد.
در انتهای این کتاب نیز خلاصه‌ای از زندگی شهید علی‌‎عباس یزدی و تصویر شهید آورده شده است.
شهید علی‌عباس یزدی متولد ۱۳۳۰ در روستای نیزار قم بود که در کودکی پدر را از دست داد. این شهید گرامی پس از هجرت از روستا به قم به همراه مادر و برادر بزرگترش مدتی به شاگردی در نانوایی پرداخت. در سال ۱۳۵۵ با دخترخاله‌اش ازدواج کرد و صاحب دو فرزند دختر و یک پسر شدند. شهید یزدی در عملیات کربلای یک و در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید و فرزند چهارم ایشان پس از شهادت پدر به دنیا آمد.
حسین یزدی نخستین فرزند شهید راوی خاطرات این کتاب  است.این کتاب در ۲۸ صفحه و با قیمت ۳۸هزار تومان راهی بازار نشر شده است. 
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: یک روز صبح، پری خاطره‌ها به پری‌های کوچولو گفت: «آماده‌اید بچه‌ها؟ امروز دلم می‌خواهد بروید از رزمنده‌ها خاطره جمع کنید؛ آن‌هایی که وقتی دشمن حمله کرد رفتند با او بجنگند». پری‌های کوچولو سر تکان دادند. ولی یکی‌شان اخمو شد و گفت: «من از جنگ خیلی بـدم می آید».
پری خاطره‌ها با مهربانی گفــت: «من هم همین طور، پری‌نور جان. رزمنده‌ها هم جنگ را دوست نداشتند ولی برای دفاع از کشورشان با دشمن جنگیدنـد تا بچه‌ها باز هم بتوانند با خیال راحت بازی کنند».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه