اعلام انزجار مردمی از هنجارشکنی در شهرهای خراسان بزرگ

اعلام انزجار مردمی از هنجارشکنی در شهرهای خراسان بزرگ

تظاهرات مردمی در محکومیت توهین به مقدسات اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی برگزار شد.


​​​​​​​این حرکت مردمی به دنبال اغتشاشاتی که روزهای اخیر صورت گرفت و هتک حرمتی که به قرآن کریم، مسجدها، احکام نورانی اسلام و مقدسات صورت گرفت، انجام شد. شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌های اعتراضی با سردادن شعارهایی انزجار خود را از اقدامات ضد دینی نشان دادند.
در مشهد زنان و مردان نمازگزار پس از پایان نماز جمعه در ورودی باب‌الجواد حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند و با مشت‌های گره کرده شعارهایی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و مقابله با بی‌حجابی‌ها، اغتشاش‌ها و آسیب زدن به اموال عمومی سر دادند.
عمده کسانی را که دیروز دست به تظاهرات زده بودند، بانوان محجبه مشهد تشکیل می‌دادند. برخی از آنان چفیه را به دور شانه‌های خود بسته بودند و برخی کفن‌هایی که  شعارهای ضد بدحجابی روی آن نوشته شده بود، بر تن کرده بودند.
آنان شعارهایی از جمله «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «نیروی انتظامی تشکر، تشکر»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده»، «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، «مرگ بر منافق، مرگ بر منافق»، «مرگ بر آمریکا»، «نیروی انتظامی حمایتت می‌کنیم»، را سر می‌دادند.
مردم ولایتمدار مرکز خراسان جنوبی نیز پس از نماز جمعه در مسیر مصلی تا میدان آدینه راهپیمایی کرده و با شعارهای «جانم فدای رهبر»، «مرگ بر منافق»، «تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم» و «نیروی انتظامی تشکر تشکر» اقدامات هنجارشکنان در روزهای اخیر را محکوم کردند. دیروز همچنین نمازگزاران جمعه در بجنورد مرکز خراسان شمالی با سر دادن شعارهایی مانند مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل،‌ مرگ بر منافق، مرگ بر فتنه‌گر، تجلی بصیرت اطاعت از ولایت،‌ فراجا حمایتت می‌کنیم، نابودی فتنه‌گر در دست مردم ماست و ما تا آخر ایستاده‌ایم، اقدامات اخیر آشوبگران را محکوم کردند. نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه از مصلی امام خمینی(ره) بجنورد، مرکز خراسان شمالی تا میدان بازرگانی راهپیمایی کردند.
لازم به ذکر است در تمام شهرهای دیگر این استان‌ها تظاهرات مشابهی برپا شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه