برنامه‌ریزی برای اربعین به شورای ملی زیارت سپرده شد

وزیر ارشاد در حاشیه نشست هیئت دولت:

برنامه‌ریزی برای اربعین به شورای ملی زیارت سپرده شد

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره اختلال سرویس اینترنت در روزهای اخیر با بیان اینکه پهنای باند اینترنت به‌هیچ‌وجه کم نشده و به‌شخصه و روزانه پهنای باند اینترنت کشور را مانیتور می‌کنم، گفت: طبیعی است به دلیل برخی حوادث و مسائل پیش‌آمده گاهی اوقات برخی محدودیت‌ها از سوی نهادهای امنیتی اعمال‌شده باشد.


​​​​​​​صبح روز گذشته و در حاشیه نشست هیئت دولت که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره اختلال سرویس اینترنت در روزهای اخیر با بیان اینکه پهنای باند اینترنت به‌هیچ‌وجه کم نشده و به‌شخصه و روزانه پهنای باند اینترنت کشور را مانیتور می‌کنم، گفت: طبیعی است به دلیل برخی حوادث و مسائل پیش‌آمده گاهی اوقات برخی محدودیت‌ها از سوی نهادهای امنیتی اعمال‌شده باشد. وزیر ارتباطات همچنین در خصوص روند پیوستن دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات با توجه به اتمام مهلت رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی نیز خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 60 دستگاه از طریق پنجره ملی خدمات خود را ارائه می‌دهند و حدود 30 دستگاه هم پیش از این از طریق پنجره ملی مجوزها، خدمات خود را ارائه کرده‌اند و چون پنجره ملی مجوزها به پنجره ملی خدمات متصل شده،  می‌توان گفت اکنون حدود 90 دستگاه در پنجره ما حضور دارند. 
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه هم در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد ابهام به وجود آمده در خصوص بند (ه) تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ که بنیاد شهید و امور ایثارگران را مکلف به پرداخت حداقل حقوق کارکنان دولت به جانبازان و آزادگان بدون شغل و درآمد می‌کند و دلیل ورود مجلس به موضوع اجرا نشدن کامل این مصوبه، گفت: چالش و مانع اصلی تأمین و مشخص نشدن منبع اجرای آن است. مجلس باید محل تأمین اعتبار و منبع اجرای این بند را هم مشخص کند و این منبع به نحوی باشد که قابل تحقق باشد. 
وزیر ارشاد نیز به خبرنگار ما گفت: کارگروه ملی زیارت به‌تازگی با دستور و اهتمام ابراهیم رئیسی به شورای ملی بدل شد و ریاست آن با خود رئیس‌جمهور است و به گفته وزیر ارشاد برنامه‌ریزی راهپیمایی اربعین سال بعد در این شورا انجام خواهد گرفت. 
اسماعیلی همچنین در واکنش به‌اتفاق رخ‌داده برای مهسا امینی با تأکید بر اینکه همه ما از اتفاق تلخ برای این دختر کُرد عزیز ناراحت هستیم، گفت: همان‌طور که یک کشتی‌گیر ما پیروز می‌شود همه ما فریاد شادی سر می‌دهیم، در این مواقع هم همه ما ناراحت می‌شویم اما باید مراقب باشیم افراد مخالف آن را به مسائل دیگر تسری ندهند.

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه