اتهام پولشویی در انتظار قربانیان آگهی‌های دورکاری

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی اعلام کرد

اتهام پولشویی در انتظار قربانیان آگهی‌های دورکاری

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی حضور کلاهبرداران فضای سایبری را در فضای وب، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی یادآور شد و ماجرای شگرد جدید پولشویی با عضویت در صرافی آنلاین را رسانه‌ای کرد.


به گزارش قدس، سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه تعدادی از کاربران فضای مجازی با عنوان شاکی به پلیس فتا استان مشخص شد این افراد در تله پولشویی گرفتار شده‌اند. در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد تمامی این افراد به اتهام معاونت در جرم در قبال قانون مسئول بوده و متأسفانه ملزم به پرداخت ضرر و زیان ناشی از کلاه‌برداری صورت گرفته خواهند شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: قربانیان پولشویی که در فضای وب، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی به دنبال دورکاری بودند، با دیدن پیشنهاد دریافت دستمزد به ازای کار گفته شده در زمینه رمز ارز، نسبت به احراز هویت در صرافی آنلاین اقدام کرده و ضمن ارائه مشخصات هویتی و کارت بانکی خود در تله پولشویی توسط شخص آگهی دهنده گرفتار شده و در نهایت وجوهی که منشأ کلاه‌برداری داشته به واسطه افراد موصوف از چرخه کلاه‌برداری خارج می‌شود.
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد قربانیان این شگرد کلاه‌برداری در مواجهه با آگهی کار در منزل و دورکاری و همچنین رؤیت کلیپ‌هایی که نشان از سادگی فرایند انجام کار است، تمایل به اجرای آن پیدا کردند غافل از اینکه مسئولیت هرگونه تراکنش حساب مالی برعهده صاحب حساب است، ناخواسته شریک جرم شدند.
وی تأکید کرد: کاربرانی که جویای کار در فضای مجازی هستند باید هوشیار باشند و بدانند هرگونه مسئولیت سوء استفاده از هویت و حساب بانکی متعلق به آن‌ها متوجه فرد جویای کار خواهد بود. بنابراین در مواجهه با آگهی‌های موصوف به ویژه آگهی‌های دورکاری ابتدا به عواقب آن بیندیشند و از در اختیار قرار دادن اطلاعات حساس هویتی خودداری کنند. هرگز مبالغی هر چند کم برای هرعنوان به حساب آگهی دهندگان واریز نکنند چرا که افراد کلاهبردار پس از دریافت مبلغ، دیگر پاسخگوی آنان نخواهند بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه