انتظار سهمیه نداشته باشند

انتقاد عالمیان از فدراسیون تنیس روی میز

انتظار سهمیه نداشته باشند

تیم ملی تنیس روی میز ایران در حال پیگیری تمرینات خود برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان است. این رقابت‌ها نخستین رویداد مورد تأیید فدراسیون جهانی است که در آن برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ پاریس سهمیه تیمی توزیع می‌شود.


نیما عالمیان در پاسخ به این پرسش که «شرایط برای کسب سهمیه المپیک را چطور می‌بیند؟ به خصوص که ایران تاکنون سهمیه تیمی برای المپیک نگرفته و این مهم یکی از اهداف فدراسیون برای بازی های ۲۰۲۴ پاریس است»، گفت: تا آنجا که من می دانم هشت تیم از مسابقات قهرمانی جهان سهمیه المپیک می‌گیرند البته حساب قهرمان قاره‌ها و میزبان المپیک از این هشت تیم جداست، بنابراین اگر تیمی در میان ۱۲ تیم برتر مسابقات قرار بگیرد، می‌تواند ورودیه بازی‌های المپیک را بگیرد. نسبت به اینکه ایران هم در این ترکیب قرار بگیرد خوشبین هستم.
عالمیان در واکنش به رنکینگ جهانی و سقوط ملی‌پوشان ایران در آن، تصریح کرد: قطعاً اگر ما هم در مسابقات بیشتری شرکت داشته باشیم اوضاعمان در رنکینگ جهانی خیلی بهتر می‌شود. نوشاد اکنون در رده ۷۹ قرار داد و این توانایی را دارد آن‌قدری صعود کند که به طور مستقیم از رنکینگ جهانی کسب سهمیه کند. البته این مستلزم حضور در مسابقات زیاد است اما فدراسیون همکاری نمی‌کند. وی با بیان اینکه بیشتر اوقات برای حضور در مسابقات از جیب هزینه می‌کنیم، گفت: هر زمان خواسته‌مان را برای حضور در میادین مختلف مطرح کردیم، فدراسیون گفت نمی‌توانیم چون بودجه زیادی نداریم. واقعاً این مسئله را درک نمی‌کنم. یعنی واقعاً نمی‌شود که برای چهار نفر اول تیم ملی برنامه ریزی ویژه شود، هزینه اعزام هر یک از ما در طول سال به طور متوسط ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود. یعنی واقعاً نمی‌توانند این هزینه را برای ما داشته باشند؟
عالمیان در پاسخ به این پرسش که «با همه این شرایط بازهم از کسب سهمیه تیمی المپیک در چین با خوش‌بینی صحبت می‌کنید؟»، گفت: نمی توانم به طور دقیق بگویم چه اتفاقی می‌افتد، ما تیم و بازیکنان خوبی در اختیار داریم اما در حقشان کم کاری شده است. هیچ احدی نباید هیچ انتظاری از ما بابت نتیجه‌گیری در مسابقات داشته باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه