هرگونه تغییر در مرزهای بین‌المللی غیرقابل قبول است

هرگونه تغییر در مرزهای بین‌المللی غیرقابل قبول است


​​​​​​​رئیس جمهور کشورمان با اشاره به تحولات قفقاز، ضمن تبیین سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استقبال از آزادی خاک قره باغ و آمادگی برای بازسازی آن، هرگونه تغییر در مرزهای بین‌المللی و تاریخی و ژئوپلتیک منطقه را غیرقابل قبول خواند.به گزارش تسنیم، سید ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور ایران و ترکیه شامگاه جمعه در حاشیه بیست و دومین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند، دیدار و گفت‌وگو کردند. رؤسای جمهور ایران و ترکیه با مرور توافقات صورت گرفته در سفر اخیر اردوغان به تهران و برگزاری هفتمین شورای‌عالی همکاری‌های اقتصادی دو کشور، بار دیگر بر تسریع در اجرای این توافقات تأکید کردند.
در این دیدار دو طرف درباره تحولات منطقه از جمله مسائل سوریه، افغانستان و تحولات قفقاز نیز گفت‌وگو کردند. رئیسی با تأکید بر اینکه ما با قیم‌مآبی مخالف هستیم، اظهار کرد: مبنای سیاست ما در منطقه آن است که سرنوشت کشورها توسط خود آن‌ها رقم بخورد و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن‌ها محترم شمرده شود.
وی با اشاره به تحولات قفقاز، ضمن تبیین سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استقبال از آزادی خاک قره باغ و آمادگی برای بازسازی آن، هرگونه تغییر در مرزهای بین‌المللی و تاریخی و ژئوپلتیک منطقه را غیرقابل قبول خواند.رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار بر تداوم تلاش‌ها برای اجرایی شدن توافقات بین دو کشور تأکید کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه