انتشار جلد چهارم «مصباح‌الهدی» در باب عزاداری سیدالشهدا(ع)

تازه‌های نشر

انتشار جلد چهارم «مصباح‌الهدی» در باب عزاداری سیدالشهدا(ع)

جلد چهارم از کتاب «مصباح‌الهدی و سفینه النجاه» مجموعه‌ سخنان آیت‌الله وحید خراسانی در باب عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) توسط انتشارات مدرسه امام باقرالعلوم(ع) منتشر شد.


به گزارش مهر، انتشارات مدرسه امام باقرالعلوم(ع) جلد چهارم از کتاب «مصباح‌الهدی و سفینه‌النجاه» را که مجموعه‌ای از سخنان آیت‌الله وحید خراسانی از سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۳ به مناسبت ایام محرم و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است در ۵۲۸ صفحه و بهای ۲۰۰هزار تومان منتشر کرد. چاپ نخست جلدهای اول تا سوم این مجموعه به ترتیب سال‌های ۹۳، ۹۵ و ۹۹ بوده است و از آن تاریخ تاکنون چاپ‌های متعددی را تجربه کرده‌اند. این مجموعه به زبان عربی هم ترجمه و منتشر شده است.
جلد چهارم این مجموعه شامل هشت مجلس است: مجلس اول: سرّ (کهیعص) و اخباری از واقعه کربلا به حضرت زکریا(ع)؛ مجلس دوم: جراحتِ‌ دیدگان امام رضا(ع) در گریه بر امام حسین(ع)؛ مجلس سوم: امام حسین(ع) مصباح آیه نور؛ مجلس چهارم: زیارت اربعین امام حسین(ع) از علامات ایمان؛ مجلس پنجم: قصری چون خورشید، عطیه امام حسین(ع) به ملای دربندی؛ مجلس ششم: زینب کبری(س) مکمل قیام امام حسین(ع)؛ مجلس هفتم: امام حسین(ع) کلمه طیبه تکوینی و قرآن ناطق؛ مجلس هشتم: آخرین درجه عشق در کربلا. در مقدمه این مجموعه می‌خوانیم: این مجالس برگرفته از بیانات یکی از اساطین آسمان فقاهت و مرجعیت و ارکان قویم حکمت و معرفت است، فقیه و اصولی جامع و بارع، حکیمی صاحب برهان و مفسر رموز قرآن که در پرتو افاضات انوار تابناک اهل بیت رسالت، به گنجینه‌های اسرار کتاب و عترت دست یافته و با بیانی مؤيد به تأییدات الهی، از چهره حقایق و تأويلات نصوص و ظواهر آیات و روایات پرده برانداخته و تمام سرمایه علوم عقلی و نقلی و حکمت علمی و عملی را ره‌توشه خدمت به آستان صاحبان ولایت و امامت نموده و فقه کبری را در عرشه تحقیق و کرسی تدریس با فقه صغری ممزوج داشته و این دو جوهر فقه و معرفت را در سير عملی با عبادت عظمی که اقامه سوگواری بر مصائب آل‌الله بالاخص عصمت کبری و انسیه حورا، فاطمه زهرا(س) و امام‌الموحدین امیرالمؤمنين(ع) و نور دو دیده ایشان امام‌الاولیا و مصباح‌الهدی و مظلوم کربلا، حضرت سیدالشهدا(ع) است، عجین نموده و در این وادی، اقرب طرق را شرکت در دسته عزا و ماتم با پای برهنه دانسته و خود همه ساله با پای پیاده در جمع عاشقان اهل بیت(ع) بر سنگفرش‌های خیابان قدم نهاده و ارادت خویش را عرضه می‌نماید. حدیث کربلا و غربت سيدالشهدا(ع) همواره در دل‌های غمین و محزون شیعیان و محبانش نهفته گشته و انوار معرفتش به حکم «انّ للحسین في بواطن المؤمنين معرفة مكتومه» در نهان‌خانه جان و دل اهل ایمان پرتو انداخته است.
این مجالس عمده در مسجد اعظم قم ایراد شده و مخاطب آن فضلا و اندیشمندان حوزوی اعم از مدرسان سطوح عالی و فقها و مجتهدان بوده، از این رو در برخی موارد سطح گفتار متناسب با چنین مخاطبانی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه