ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی:

ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی گفت: مجموع هزینه ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند بین ۱۰۰ تا ۱۵۰میلیارد تومان برآورد شده است.


محمود حاجی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: قرارداد واگذاری زمین کتابخانه مرکزی خراسان جنوبی منعقد و هزینه خرید آن نیز پرداخت شده است. این پروژه آماده شروع مرحله عملیاتی و اجرایی است.
وی ادامه داد: برای هزینه ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند با استانداری و فرماندار بیرجند مکاتبه کرده‌ایم امیدواریم این پروژه را در سفر دوم رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی مطرح و برای آن اعتبار جذب کنیم.
حاجی با اشاره به نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه‌ها، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد دارد مجتمع‌ها و مصلا‌های بزرگ کشور باید مجهز به کتابخانه باشند و برای تأمین هزینه‌های کتابخانه‌ها نیز همکاری دارند.
وی اظهار کرد: اگر پول و هزینه ساخت کتابخانه مرکزی به صورت یکجا تأمین شود آن را در یک مرحله به اتمام می‌رسانیم، در غیر این صورت اتمام پروژه در چند مرحله طول خواهد کشید.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی نماد هویت فرهنگی شهر است، بیان کرد: پروژه کتابخانه مرکزی خراسان جنوبی به واسطه پیشینه فرهنگی استان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار و شاخص است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه