دعوت بازیکن مصدوم و بازگشت نفرات محبوب

عجایب نخستین لیست کی‌روش

دعوت بازیکن مصدوم و بازگشت نفرات محبوب

با نظر کارلوس کی روش 24 بازیکن حاضر در لیگ برتر فوتبال کشورمان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.


نفرات دعوت شده باید از روز چهارشنبه در اردو حاضر شده تا کادرفنی جدید تیم ملی، وضعیت آن‌ها را برای حضور در اتریش بررسی کند. نیمی از بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی در تهران از تیم‌های سپاهان و استقلال هستند و هر یک با 6بازیکن بیشترین سهمیه را در اردوی تیم ملی خواهند داشت. از پرسپولیس پنج بازیکن و از گل گهر و فولاد هم دو بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند و از نظر تعداد دعوت شده‌ها این دو تیم در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.
هشت تیم در اردوی تیم ملی در تهران سهمیه خواهند داشت؛ یعنی نیمی از تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر. تیم ملی یکشنبه آینده برای بازی با اروگوئه و سنگال راهی اتریش می‌شود. این دو بازی در روزهای اول و پنجم مهر برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد تیم ملی با 23 یا 24 بازیکن در اردوی اتریش حاضر شود. لژیونرها در اتریش به اردوی تیم ملی ملحق می‌شوند و به تعداد دعوت از لژیونرها، بازیکنان از لیست داخلی خط خواهند خورد.در میان نفرات لیگ برتری که در اردوی قبلی تیم ملی به میزبانی دوحه قطر حضور داشتند، تنها سروش رفیعی و عارف غلامی در فهرست جدید حضور ندارند. غلامی در دوره دراگان اسکوچیچ یکی از پای ثابت‌های اردو بود و حتی در دیدار مقابل کره جنوبی برای تیم ملی به زمین رفت. البته رفیعی چنین وضعیتی نداشت  با وجود دعوت‌های گاه و بی‌گاه، او برای تیم ملی به بازی گرفته نشد.
مهم ترین  نکته نخستین فهرست کی‌روش پس از بازگشت به تیم ملی، دعوت از رامین رضاییان است که آخرین حضورش در اردو‌های ملی به دوران سرمربیگری مارک ویلموتس بازمی‌گردد. مرتضی پورعلی گنجی، دیگر بازیکن محبوب مرد پرتغالی نیز پس از رهایی از مصدومیت و درخشش در بازی‌های اخیر پرسپولیس باز هم در جمع ملی پوشان قرار گرفت.
به جز یاسین سلمانی که در دوره اسکو چند باری به تیم ملی دعوت شد، محمد خدابنده‌لو و سامان فلاح دو بازیکن تیم مهدوی‌کیا هستند که برای اولین بار با نظر کی‌روش در اردوی تیم ملی بزرگسالان شرکت خواهند کرد.
محمد محبی و مهدی قایدی نیز پس از حضور در فوتبال پرتغال و امارات، با بازگشت به ایران و نشان دادن توانایی های خود در ترکیب استقلال، بار دیگر شانس ملی‌پوش شدن را کسب کردند.رضا اسدی نیز به عنوان تأثیرگذارترین بازیکن تراکتور در فصل جدید، کادرفنی تیم ملی را مجاب کرد او را نیز در جمع بازیکنان ملی‌پوش محک بزند.
در این میان دعوت محمد کریمی که به دلیل مصدومیت در پنج بازی اخیر سپاهان غایب بوده و شهریار مغانلو که به عنوان مهاجم اصلی تیم اصفهانی در این فصل فقط یک گل به ثمر رسانده، جزو نکات عجیب لیست جدید تیم ملی است.سامان فلاح، مدافع پیکان و یاسین سلمانی، هافبک سپاهان به عنوان دو بازیکن متولد 80 جوان‌ترین بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هستند.
حضور نفراتی مثل مهدی شیری، مهدی حسینی، محمد خدابنده‌لو و... نیز در لیست تیم ملی قابل توجه است. آن‌ها تلاش خواهند کرد تا در بین ملی‌پوشان باقی بمانند.

کادر ترکیبی
طبق گفته مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش قرار است پنج دستیار خارجی را همراه با خود به ایران بیاورد. در کنار این مربیان خارجی که به عنوان دستیار اول، مربی دروازه‌بان‌ها، مربی بدنساز و آنالیزور انجام وظیفه خواهند کرد، حداقل یک دستیار ایرانی هم به کادر فنی کی‌روش اضافه خواهد شد. جواد نکونام، گزینه اول کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال است. سرمربی موفق تیم فولاد خوزستان که به تازگی 42 ساله شده از دیرباز رابطه‌ خوبی با مستر «سی.کیو» داشت و در دوران مربیگری هم با شیوه و استایلِ فوتبال کی‌روش تیم‌هایش را روانه میدان می‌کند.حال اگر حضور نکونام در تیم ملی منتفی شود؛ کدام گزینه‌ها شانس حضور روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 را خواهند داشت؟
منصوریان مدتی کوتاه در کنار کی‌روش حضور داشت. این همکاری به درازا نینجامید اما دوباره شایعاتی مبنی بر شکل‌گیری این فعالیت مشترک شنیده می‌شود. از طرف دیگر مهدی محمدنبی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد با کی‌روش برای ادامه حضور هاشمیان در تیم ملی صحبت می‌کند. اگر کی‌روش رضایت دهد، احتمالاً هاشمیان دومین کمک ایرانی او در جام جهانی 2022 قطر است.
گزینه‌ دیگری که نامش در حوالی تیم ملی شنیده می‌شود مارکار آقاجانیان است. یار وفادار کارلوس کی‌روش که خلافِ دیگر دستیارها، همیشه کنار کی‌روش باقی‌ماند و احتمال دارد بازهم همکاری او و پیرمرد پرتغالی شکل بگیرد. البته که مارکار مانند نفرات قبلی نمی‌تواند داعیه جانشینی کی‌روش را داشته باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه