به این دریا بپیوندید وگرنه ...

به این دریا بپیوندید وگرنه ...


​​​​​​​جواد موگویی، نویسنده و خبرنگار در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:  موج زیارت اربعین حسینی که میلیونی شد، ابتدا ترفند نخ‌نمای خروج ارز از کشور در شرایط تحریم را فریاد زدند.
سپس فتنه‌انگیزی میان دو ملت کلید خورد؛ سال۹۵ روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» گزارشی از روابط نامشروع مردان ایرانی با زنان و دختران عراقی در اربعین داد. روزنامه انگلیسی گاردین نیز گزارش «زیارت، غذا، سکس و پارک آبی» منتشر کرد. وقتی ناکام شدند، سیاست خبری بایکوت اجتماع میلیونی را پیش‌ گرفتند‌.
در ایران در آستانه اربعین۹۷، روزنامه اصلاح‌طلبِ شرق مدعی استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی در هتل‌های مشهد و منطقه آزاد اروند شد. سال۹۸ روزنامه‌ آرمان‌ نوشت:
«حضور ایران در اربعین حاکمیت عراق را متزلزل می‌کند». اما استقبال بیشتر و بیشتر شد تا امسال تخمین‌ها خبر از ۵میلیون زائر ایرانی بدهد. به تعبیری حداقل ۱۰میلیون! چراکه به‌ازای هر زائر حداقل یک‌نفر از خانواده، همکار و... به نوعی غیرمستقیم درگیر این سفر می‌شود.
حاکمیت بالطبع برای سازماندهی این سفر میلیونی، باید خدمات و تسهیلات اضطراری و ویژه‌ صدور گذرنامه، ارز، حمل‌ونقل و درمان بدهد تا شهروندانش آسوده سفر کنند.
این‌بار برای تضعیف اربعین، «جریان بهانه‌گیر» با ادبیات دینی به میدان آمده؛ ابتدا خروش اربعینی را حاصل تبلیغات نظام به نیت مانور سیاسی عنوان کردند که بیت‌المال را با هدف سوءاستفاده از آیین شیعی خرج نظامِ سیاسی خود می‌کند‌. امروز جانب دلسوزی برای زائران گرفتند. محسن حسام‌ مظاهری، پژوهشگر دینی به بهانه مشکلات مرزها نوشت:
«رفتارهای توهین‌آمیز مأموران و نیز برخی عراقی‌ها با زائران عجم، در کنار گرسنگی و تشنگی و... چرا باید هزینه‌های این نمایش قدرت (که البته درعمل نمایش ناکارآمدی و بی‌عرضگی است) و مانور سیاسی-مذهبی را مردمی بدهند که اغلب با علقه‌ دینی و به شوق زیارت پا در این راه گذاشته‌‌اند».
این جماعت اگر خدمات حاکمیت مطلوب باشد، بهانه دخالت حاکمیت در اربعین مردمیِ عراق را می‌گیرند! اگر خللی در خدمات باشد، بهانه ناکارآمدی نظام در سازماندهی زائران را می‌گیرند! به‌هر روی، اربعین هر سال میلیونی‌تر از سال قبل به پا می‌شود. تکلیف بی‌بی‌سی که معلوم است اما اگر شما درد دین‌پژوهی دارید به این دریای خروشان بپیوندید، وگرنه به قول امام‌خمینی(ره) خطاب به «انجمن حجتیه‌ها» دست‌وپایتان می‌شکند: «این اعوجاجات را بردارید. اگر مسلمید برای خاطر خدا و اگر ملی هستید برای خاطر کشورتان، این دسته‌بندی‌ها را بردارید و در این موجی که الان ملت را به پیش دارد می‌برد، خودتان را وارد کنید. برخلاف این موج حرکت نکنید که دست و پایتان می‌شکند».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه