جای خالی خط لوله سوخت

خراسان شمالی

جای خالی خط لوله سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی اظهار کرد: در مورد خط لوله سوخت به استان، مکاتبات زیادی انجام شده است؛ اما با این پاسخ که این طرح صرفه اقتصادی ندارد، معطل‌ مانده است. 


مجتبی شکوری، در گفت‌وگو با فارس در مورد کمبود موقتی بنزین در این استان ادامه داد: حجم بالایی از سوخت وارد شده به استان برای تأمین سوخت نیروگاه شیروان مورد استفاده قرار می‌گیرد که در روزهای محدودیت‌های گازی در فصل زمستان بی‌شک این درخواست‌ها بالاتر نیز خواهد رفت. بر این‌ اساس مکاتباتی را از استان انجام دادیم که اگر بتوانیم دست کم نیروگاه را به خط انتقال سوخت متصل کنیم تا نفتکش‌ها برای سوخت جایگاه‌ها و سایر صنایع، آزاد باشند.
محمد وحیدی؛ نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: اکنون خراسان شمالی به خطوط انتقال سوخت کشور متصل نیست و بیشترین شبکه حمل‌ و نقل درگیر انتقال بنزین، نفت و گاز به داخل استان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در شبکه توزیع مشکل داریم، گفت: با توجه ‌به اینکه مخازن متمرکز حجم پایینی دارند و تمام انتقال سوخت مورد نیاز استان برای صنایع، واحد نیروگاهی و استفاده مردم با تانکر حمل ‌و نقل می‌شود، بر این‌ اساس تنها مسیر بررسی شده این است که از خراسان رضوی بتوانیم انتقال خط به خراسان شمالی را دنبال کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه