یک ضلع جدید در هندسه‌ای تکراری

یک ضلع جدید در هندسه‌ای تکراری

تیمی شدن گروه‌های تولید به ویژه در آثار کمدی، به رویه‌ای عادی در سینمای ایران تبدیل شده است به طوری که در سال‌های اخیر شاهد اسامی و بازی‌های تکراری فهرست مشخصی از بازیگران کمدی در فیلم‌ها و سریال‌ها بودیم و کمتر چهره جدیدی به این تیم‌ها اضافه شده است.


​​​​​​​گویی بازیگران کمدی سینما و تلویزیون با برچسب بازیگر طنز شناخته می‌شوند و فیلمسازان ژانرهای دیگر کمتر سراغ آن‌ها می‌آیند یا کمدی‌سازان هم نخستین انتخاب‌هایشان را از همین فهرست تکراری دارند. با این مقدمه، ورود بازیگران جدید به عرصه طنز که سابقه بازی در آثار اجتماعی را دارند ممکن است با مقاومت از سوی فیلمساز با پیش‌فرض «درنیامدن شخصیت کمدی» همراه باشد اما «امیر نوروزی» که بازیگر تازه‌نفس سال‌های اخیر سینماست با نقش‌آفرینی‌های متفاوتش در ژانرهای مختلف نشان داده توانایی و استعداد خوبی در بازیگری دارد. او در نخستین حضور سینمایی خود برای نقش‌آفرینی در فیلم «مامان» نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شد، اگرچه منتقدان بازی پیچیده و خوبش در فیلم «مصلحت» که جزو نقش‌های مکمل مرد بود را نیز تحسین کردند. این بازیگر تئاتر که تلاشش روی صحنه دیده شد و پیشنهاد بازی در آثار سینمایی را گرفت، در سریال شبکه نمایش ‌خانگی «می‌خواهم زنده بمانم» در نقش یک مأمور کمیته‌ای ظاهر شد و در سریال «مردم معمولی» ساخته رامبد جوان هم ایفاگر نقش «خسرو خراباتی» بود، اگرچه اعتراض بینندگان به کیفیت پایین این سریال موجب شد تا بازی او دیده نشود.
نوروزی در سریال «روزی روزگاری مریخ» به گروه بازیگران سریال‌های طنز پیمان قاسم‌خانی اضافه شده است، گروهی متشکل از سام درخشانی، ویشکا آسایش، امیرمهدی ژوله و دیگر بازیگران طنز همچون امیر کاظمی، فلامک جنیدی، بهادر مالکی و رامین ناصر نصیر. 
در این سریال شاهد چهره‌های جدیدی همچون عبدالله روا (مجری تلویزیون) یا بازیگران کم‌کاری همچون نگار فروزنده هم هستیم اما آنچه سبب می‌شود تا بازی امیر نوروزی دیده شود، نقشی است که او به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی در این سریال دارد و تلاش او در ایفای شخصیت «اسی» برای پیشبرد درام. 
ساده‌لوحی، ادب بیش از حد و صداقت نابجای این شخصیت موجب می‌شود تا گفتار و رفتار «اسکندر» بدون اینکه لودگی یا ادای خاصی داشته باشد، مخاطب را بخنداند. پیشینه تئاتری نوروزی به او کمک کرده تا جلو دوربین، یک بازیگر بدون برچسب باشد تا همچون دیگر بازیگران کمدی شناخته شده، شکل بازی‌اش برای مخاطب لو نرود. باید دید کارگردان سریال برای پررنگ شدن شخصیت «اسی» در قسمت‌های بعدی هم ایده جدیدی دارد تا در آینده، فرصت بازی در فیلم‌های کمدی برای بازیگرانی خارج از فهرست تکراری فراهم شود.

خبرنگار: کهندل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه