برگزاری آیین بدرقه خادمان و زائران راهپیمایی بزرگ اربعین

برگزاری آیین بدرقه خادمان و زائران راهپیمایی بزرگ اربعین

آیین بدرقه خادمان و زائران راهپیمایی اجتماع بزرگ اربعینی‌ها عصر روز پنجشنبه ۱۰شهریورماه با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.


به گزارش مهر، در این مراسم که پیکر چهار شهید گمنام نیز در آن روی شانه خدمتگزاران اربعین تشییع شد، بسیاری از زائران و خادمان اربعین به صورت خانوادگی مشارکت داشتند. 
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان به ضرورت حضور دسته‌جمعی زائران در مراسم اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: این حضور مصداق حفظ حرمت اباعبدالله الحسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت است.
وی با بیان اینکه زیارت، انسان را به مقام تشخیص می‌رساند، گفت: امروز مؤمنان به این تشخیص رسیده‌اند که باید اربعین حسینی را گرامی بدارند.
این کارشناس مذهبی حضور ۲۰میلیونی در پیاده‌روی اربعین حسینی را حرمت نگه داشتن مقام امام حسین(ع) در مقیاس جهانی دانست و گفت: کسی نباید پیاده‌روی اربعین را با لفظ عزاداری بیان کند چرا که رسانه‌های معاند با سوءاستفاده از این لفظ، اربعین را به اندازه عزاداری محدود می‌کنند در حالی که زائران اربعین برای یاری و نصرت رساندن به امام زمان(عج) در این مسیر گام می‌نهند.
این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه آداب اربعین باید رعایت شود، تصریح کرد: عراقی‌های عزیز و خونگرم با همه مشکلاتی که دارند بهترین پذیرایی را از زائران اربعین به نمایش می‌گذارند؛ لازم است زائران احترام و حال آنان را رعایت کنند و در همیاری، قدردانی و… کم نگذارند.
وی افزود: همچنین باید کمک شود کسی موقع برگشت در مرز دچار مشکل نشود و راحت به منزل خود برسد. آنانی که نمی‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند تلاش کنند زیارت نیابتی داشته باشند و کمک کنند دیگران بروند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه