نیاز خراسان جنوبی به ۴۴ آمبولانس

نیاز خراسان جنوبی به ۴۴ آمبولانس

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خراسان جنوبی به ۴۴ آمبولانس جدید نیاز دارد و ۲۰آمبولانس فرسوده، تعمیر اساسی شده است.


موسوی میرزایی با اشاره به کمبود آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در خراسان جنوبی گفت: تاکنون هیچ آمبولانس نو و جدیدی وارد کشور نشده است. به همین دلیل کارگاه بزرگی در مرکز ۱۱۵ دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد تا اقدام به بازسازی و تعمیر اساسی آمبولانس‌های فرسوده کند.
موسوی میرزایی گفت: در این کارگاه ۲۰ آمبولانس فرسوده با هزینه ۵ میلیارد تومان تعمیر اساسی و بازسازی شد و مورد استفاده دوباره قرار گرفت که قیمت تقریبی آن‌ها ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اگر در آینده آمبولانسی وارد کشور شود، به استان اختصاص پیدا می‌کند و برای شهرستان‌های مختلف به کار گرفته می‌شود.
او همچنین با اشاره به ورود چند دستگاه اتوبوس‌آمبولانس به کشور گفت: از این اتوبوس‌آمبولانس‌ها یک دستگاه به خراسان جنوبی اختصاص داده شده که ارزش آن حدود ۹میلیارد تومان است.
موسوی میرزایی با اشاره به اینکه شهرستان طبس با توجه به تردد زیاد، فاصله تا بیرجند و پهناوری می‌تواند چالش‌های جدی ایجاد کند، گفت: این اتوبوس‌آمبولانس در طبس مستقر شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه