پویانمایی، پولسازتر از فیلم سینمایی است

امیررضا مافی:

پویانمایی، پولسازتر از فیلم سینمایی است


​​​​​​​رئیس مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره با بیان اینکه پویانمایی را پولسازتر از سینما در ایران می‌داند، معتقد است سینما باید در تهران باشد و پویانمایی در سراسر ایران چراکه پویانمایی، کارآفرینی می‌کند و توسعه آن ممکن است اما سینمای رئال اگر از تهران متکثر شود، امکان حیات خود را از دست می‌دهد.
امیررضا مافی با اشاره به راه‌اندازی صندوق اعتباری انیمیشن «رویازی» از سوی مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره به خبرگزاری مهر گفت: توزیع عادلانه ثروت مهم‌ترین مسئله در «رویازی» است. در بحرانی که سرمایه‌گذار نیست، ما در حوزه هنری توانسته‌ایم این کار را کنیم ولی مسئله این است هنوز نتوانسته‌ایم سرمایه‌گذاران را قانع کنیم نیاز ما به پویانمایی چگونه است، پویانمایی چه تأثیری می‌گذارد و چگونه می‌توان از آن پول درآورد.
مافی افزود:  بیشترین ترافیک مصرف وی‌اُدی‌ها در ایران، پویانمایی است. بیشترین مصرف ساعات تلویزیونی در حوزه پویانمایی رخ می‌دهد، اما به‌عنوان کسی که پسر ۸ ساله دارد، صبح که از خواب بیدار می‌شوم پسرم از من می‌پرسد چه انیمیشنی ببینم و من هیچ گزینه‌ای برای پیشنهاد به او ندارم و حال این کودکان چون با وی‌اُدی تربیت می‌شوند دلشان می‌خواهد از این منبع استفاده کنند. 
او با تأکید بر اینکه پویانمایی نیاز فرهنگی ماست، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد به مسئول فرهنگی و کسی که می‌خواهد بودجه بدهد از اهمیت پویانمایی بگوییم آن‌وقت می‌گویند «کارتون» است دیگر! و من بارها با این جمله مواجه شده‌ام به‌گونه‌ای از پویانمایی حرف می‌زنند که گویا ما کار سخیفی انجام می‌دهیم چراکه نگاهشان به پویانمایی غلط است. در چنین شرایطی که نگاه مسئولان و برخی خانواده‌ها به پویانمایی مصرفی است و نگاه تربیتی به آن ندارند، باید بجنگیم و سرمایه‌گذاران را قانع کنیم پویانمایی چقدر مهم و پولساز است.  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه