سفیری که روی سنگ‌پای قزوین را هم سفید کرده است!

سفیری که روی سنگ‌پای قزوین را هم سفید کرده است!


​​​​​​​بررسی‌ها گویای آن است که «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران که پس از انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم مأموریت خود را آغاز کرده، جدای از اینکه یک مأمور باسابقه امنیتی است، نوع مواجهه خود با گروه‌های هدف در ایران را نیز تغییر داده است. به گزارش ایرنا، چندی پیش «شرکلیف» با حضور در شیراز در جلسه اتاق بازرگانی استان فارس، شرکت کرد تا درباره برخی مبادله‌های تجاری، موانع و راهکارهای آن گفت‌وگو کند.
 جمعی از فعالان اقتصادی و اجتماعی استان فارس در این نشست، انتقادهای صریحی را نسبت به اقدامات منفی انگلیس در زمینه روابط تجاری، سیاسی و ... با ایران مطرح کردند.
در بخشی از این نشست یکی از حاضران در جلسه با اشاره به اقدامات غیردوستانه انگلیس علیه ملت ایران، رفتار این دولت را عامل بی‌اعتمادی و نگاه منفی مردم ایران عنوان می‌کند.
این فعال اقتصادی پیروی بی‌چون وچرای انگلیس از آمریکا و همچنین پیشی گرفتن این کشور از ایالات متحده در تحریم ایران را نشانه رفتار دوگانه انگلستان خواند.
سفیر انگلیس در این نشست اظهار کرد: به نظر جمع حاضر مبنی بر نگاه منفی مردم ایران به انگلیس احترام می گذارد اما معتقد است همین نگاه از سمت مردم انگلیس نسبت به ایرانی‌ها در جریان است!
شرکلیف در ادامه پا را فراتر گذاشت و گفت: «شما گفتید ۹۰ درصد مانع‌ها بین دو طرف از سمت انگلیس و ۱۰ درصد از سمت ایران است؛ من به نظر شما احترام می گذارم ولی باید بگویم نظرم به طور کامل برعکس نظر شماست!».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه