کشف ۷۱ درصد سرقت‌ها در خراسان جنوبی

کشف ۷۱ درصد سرقت‌ها در خراسان جنوبی


سردار فرشید؛ فرمانده انتظامی استان با اشاره به افزایش ۵درصدی وقوع سرقت‌ها در استان گفت: 71 درصد سرقت‌ها کشف شده و در این زمینه هزار و ۴۰۰ نفر دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴درصد افزایش داشته است. فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه سرقت از مکان‌های دولتی و خصوصی با ۲۹ درصد دارای بیشترین نوع سرقت است، افزود: سرقت از لوازم و محتویات داخل خودرو با ۲۴ درصد، سرقت از منزل ۸ درصد، سرقت موتورسیکلت ۵ درصد و احشام ۳ درصد به ترتیب از انواع سرقت در استان است. به گزارش صدا و سیما، سردار فرشید گفت: ۸۹درصد سرقت‌ها در شهرستان‌های بیرجند، طبس، قائن، درمیان و فردوس بوده است.
وی با اشاره به بیش از ۱۰ هزار دستگیری در حوزه‌های مختلف افزود: ۹۳ درصد دستگیرشده‌ها مرد، 77 درصد بین سن ۱۵ تا ۴۰ سال، ۶۹ درصد متأهل، ۵۶ درصد شاغل و ۸۷ درصد دارای مدرک پایین‌تر از دیپلم بوده‌اند.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به جرائم فضای مجازی که بیشتر به دلیل عدم نظارت و آگاهی خانواده‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امسال این جرائم ۴۴درصد افزایش داشته که ۷۸ درصد آن‌ها کشف شده است.
وی با بیان اینکه ۵۵ درصد این جرائم در بحث کلاه‌برداری رایانه‌ای است، گفت: ۲۰ درصد جرائم هم مربوط به برداشت اینترنتی، ۱۴ درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب و ۳ درصد جرائم  مزاحمت و تهدید بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه