کج‌فهمی آمریکا موجب اتحاد ایران، روسیه و چین

کج‌فهمی آمریکا موجب اتحاد ایران، روسیه و چین

یک مأمور سابق سیا در روزهای گذشته با انتشار مطلبی در پایگاه تحلیلی «ریسپانسیبل استیت کرفت» گفته است: سیاست‌های اشتباه آمریکا در قبال ایران،روسیه و چین، موجب اتحاد دشمنان دیرینه شده است.


پل پیلار مدعی شده‌ آمریکا از منطقه کناره‌گیری نخواهد کرد تا خلأیی برای پر کردن آن از سوی چین و روسیه و ایران ایجاد شود مثلاً عملیات «آزادی دریانوردی» نیروی دریایی آمریکا در دریای جنوبی به این دلیل است که چین از گذشته سرگرم عملیات نظامی در این منطقه است. وی ادامه می‌دهد: سفر بایدن به منطقه انباشته از دشمنی با ایران بود، به‌خصوص زمانی که او از تمایلش در به‌کارگیری اسلحه علیه ایران سخن گفت. اوج این سفر، پیگیری روابط استوارتر میان اسرائیل و کشورهای عربی بود که یک عضو آن از قبل، جنگ مخفیانه‌ای را علیه ایران دنبال کرده و دائماً تهدید می‌کند جنگ را علنی خواهد کرد. ایران، وقتی تهدید شود، طبیعتاً در پی پاسخ برمی‌آید.
براساس ترجمه منتشر شده از سوی فارس، پل پیلار خاطرنشان می‌کند: احساس ضرورت مقابله با آمریکا، چین و روسیه را واداشته تا دوستی «بدون محدودیت» میان خود را اعلام کنند؛ حال آنکه جنگ اوکراین، سرمنشأ ناخرسندی برای چین است. وی ادامه می‌دهد: روسیه و ایران امروز در عین رقابت بر سر نفوذ در آسیای میانه و نیز بر سر سهم بازار نفت هر دو توسط آمریکا مورد تحریم قرار گرفته‌اند و این فصل مشترک، آن‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه