محرومیت 120روستا از خدمات آب و فاضلاب

محرومیت 120روستا از خدمات آب و فاضلاب

نماینده مردم پنج شهر استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲۰ روستای خراسان شمالی زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب نیستند.


محمد وحیدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به لزوم تکمیل زنجیره تأمین آب شرب بجنورد اظهار کرد: طرح تأمین آب شرب بجنورد از چاه‌های کارستیک زون شمالی و جنوبی شهر بجنورد یک اولویت جدی برای مواقع مورد نیاز و بحران است.
وی با اشاره به نیاز بجنورد به آب شرب با کیفیت تصریح کرد: طرح ارتقای کیفیت تصفیه‌خانه آب شهر بجنورد باید از سوی مدیران وزارت نیرو به صورت جدی پیگیری و اجرا شود. همچنین طرح انتقال آب چاه‌های کارستیک قره میدان برای شهرهای آشخانه، قاضی و آوا مورد درخواست نمایندگان این منطقه است.
طرح حفاری دو حلقه چاه کارستیک در منطقه مرغزار گرمه و تکمیل مخازن در شهرهای گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان از طرح‌هایی است که باید هرچه سریع‌تر برای حل موضوع آب به شهرها و روستاهای استان اجرایی شود. برای این منظور نیازمند نگاه ویژه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایط زمین‌شناسی و توپوگرافی شهر بجنورد، تکمیل تصفیه‌خانه این شهر و تکمیل شبکه فاضلاب شهر آشخانه که به بهره‌برداری رسیده و نیز برخی از روستاهای حوزه انتخابیه، نیازمند تأمین اعتبارات مورد نیاز است تا هر چه زودتر مشکلات مردم شریف در راستای دفع بهداشتی فاضلاب شهرها مرتفع شود.
وی افزود: تنش آب در بسیاری از روستاهای استان موجب گلایه شدید مردم شده و روند کند اختصاص اعتبارات تکمیل مجتمع‌های اولویت‌دار آبرسانی روستایی در سطح حوزه انتخابیه شامل 67 مجتمع روستایی شیرین‌دره، 41 روستای پرسه سو و  13روستای کهنه‌جلگه، حیات امن مردم را به خطر انداخته است.
محمد وحیدی گفت: پنج دستگاه خودرو آبرسانی سیار از اولویت‌های اساسی است تا آب شرب تأمین شود و مقرر شده تا زمان تأمین اعتبار مورد نیاز با دستور مدیر عامل آب و فاضلاب کشور به میزان مورد نیاز از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و اعتبار مورد نیاز اجاره بها نیز در اختیار آب و فاضلاب استان قرار گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه