23 زمین چمن مصنوعی در مدارس سمنان ایجاد می‌شود

23 زمین چمن مصنوعی در مدارس سمنان ایجاد می‌شود

سمنان  

معاون تربیت ‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان سمنان گفت: طرح کشوری شهید سلیمانی در استان با ایجاد ۲۳ زمین چمن مصنوعی و هفت سالن ورزشی سقف‌بلند با مساحت حداقل ۶۰۰ مترمربع و با اولویت مدارس دخترانه و مناطق محروم اجرا می‌شود.
علیرضا حاجی‌قاسمی ابراز کرد: اسفند ۱۴۰۰ تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش منعقد شد و طبق آن ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار برای کمک به بهینه‌‎سازی فضاهای ورزشی مدارس در اختیار این استان قرار گرفت.
وی افزود: اواخر سال ۱۴۰۰ و اوایل سال ۱۴۰۱ اعتبار مصوب جذب شد و برای کمک به بهینه‌سازی فضاهای ورزشی در اختیار مدارس شناسایی شده قرار گرفت.
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان سمنان گفت: این مدارس با استعلام از ادارات شهرستان‌ها و سپس پالایش در اداره کل آموزش و پرورش تعیین شدند.
حاجی‌قاسمی بیان کرد: جمعیت، شاخص محرومیت، پراکندگی، تعداد مدارس و میزان دسترسی به امکانات، معیارهای انتخاب مدارس این طرح بود.
وی افزود: به تازگی ساخت یک سالن ورزشی در آرادان با کمک خیران کلنگ‌زنی شد؛ زیرا این شهرستان سالن ورزشی نداشت و نخستین زمین چمن این طرح نیز در شهرستان سرخه آغاز می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه