امکان ریشه‌کنی بیکاری در روستاها طی پنج سال

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت مطرح کرد

امکان ریشه‌کنی بیکاری در روستاها طی پنج سال

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از امکان حل مشکل بیکاری روستاها در پنج سال آینده خبر داد.


به گزارش مهر، محمود عسکری آزاد در آیین شکرانه دویست هزارمین طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و اختتامیه ششمین دوره جذب و آموزش تسهیل‌گران اقتصادی اجتماعی بنیاد برکت گفت: در صورت همکاری دولت و تأمین تسهیلات قرض‌الحسنه، امکان رفع بخش اعظم بیکاری در مناطق روستایی کشور در پنج سال آینده وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت سال گذشته ۹۰هزار طرح اشتغال‌زایی را در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رساند و امسال نیز اجرای ۱۲۰هزار طرح دیگر را در دستور کار دارد.
به گفته رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت، با اشتغال‌زایی این بنیاد در مناطق روستایی ۱۱هزار خانواده از شهرها به روستاهایشان بازگشته‌ و ۸هزار خانوار کولبران در روستاهای خود مستقر شده‌اند.
عسکری آزاد با اشاره به ملحق شدن ۲۰۰ تسهیل‌گر جدید به شبکه تسهیل‌گران برکت در سراسر کشور تأکید کرد: ۳۰هزار طرح از ۱۰۰هزار طرح هدف‌گذاری شده در سال ۱۴۰۱ توسط این تسهیل‌گران جدید در مناطق محروم و روستایی ۱۴۱ شهرستان ایجاد 
خواهد شد.
وی گفت: همه این طرح‌ها مبتنی بر اراده، مشارکت و عاملیت مردم است و بنیاد نقش تصدی‌گری ندارد. از ۲۲هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی کشور ۱۴هزار میلیارد تومان آن توسط مردم تأمین 
شده است.
رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت ادامه داد: همچنین همه این طرح‌ها بر اساس ظرفیت‌های انسانی، فنی، فیزیکی، طبیعی و مالی هر منطقه راه‌اندازی و منجر به رشد درون‌زای جوامع محلی شده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه