استخراج نفت به‌شرط اعطای حق لبنان

سیدحسن نصرالله با اشاره به پرونده میدان انرژی «کاریش» تأکید کرد

استخراج نفت به‌شرط اعطای حق لبنان

دبیرکل حزب‌الله با تأکید بر معادله خود برای پس‌گرفتن حقوق نفتی و گازی لبنان اعلام کرد: امروز مقاومت در شرایطی متفاوت با گذشته قرار دارد و تهدیدی بزرگ نه‌تنها برای اسرائیل بلکه برای کل پروژه آمریکایی در منطقه است.

به گزارش تسنیم، سید حسن نصرالله در آستانه ماه محرم در «اجلاس سالانه عاشورا» با حضور واعظان و قاریان با تأکید بر اینکه مقاومت به لحظه تاریخی برای نجات لبنان متعهد است بار دیگر معادله خود را تکرار کرد با این مضمون که «اگر لبنان به حق خود نرسد رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نمی‌تواند نفت استخراج کند».

به‌دنبال جنگ نیستیم
سید حسن نصرالله در ادامه تأکید کرد: وقوع جنگ حتمی نیست و ما به‌دنبال جنگ نیستیم و ممکن است شاهد یک هدف‌گیری موضعی و پاسخی مناسب باشیم. این مسئله و واکنش بعدی ما مربوط به پاسخ اسرائیل است، بنابراین ممکن است دشمن امور را به‌سمت جنگ ببرد اما از طرف دیگر این احتمال نیز وجود دارد که اسرائیل بدون جنگ تسلیم شود، بنابراین ممکن است جنگ اتفاق بیفتد و یا نیفتد. نصرالله تصریح کرد: ما فقط حقوق خود را می‌خواهیم و در حال بالا بردن سقف خواسته‌های خود هستیم تا طرف آمریکایی و اسرائیلی تسلیم شوند؛ چرا که روند فروپاشی در لبنان ادامه دارد. اگر راهکار برخی از امور تسلیم شدن باشد ما هرگز آن را قبول نمی‌کنیم. اگر لبنان امروز طرف مقابل را زیر فشار قرار ندهد، هیچ راهی برای ایستادن و نجات نخواهد یافت. لبنان پیش از این، امتیازات بزرگی در این پرونده داده و با وجود این، حتی به حداقلِ خواسته‌های خودش هم نرسیده است.

برای همه‌چیز آماده‌ایم
دبیرکل حزب‌الله افزود: امیدواریم به‌سمت شلیک موشک و گلوله نرویم و دشمن عقب‌نشینی کند اما برای همه چیز آماده هستیم. مقاومت امروز نه‌تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه تهدیدی برای کل پروژه آمریکا در منطقه است. در‌ سال‌های گذشته ما در معرض جنگ‌های مختلف قرار گرفتیم و در همه آن‌ها پایداری و استقامت داشته‌ایم. پس از جنگ جولای سال 2006 دشمن دریافت گزینه جنگ، تهدیدی برای موجودیت صهیونیستی است و بنابراین روش جدیدی را در مقابله با مقاومت و با هدف نابودی آن پیش گرفت که مربوط به تحریم‌ها و محاصره است. سید حسن نصرالله در ادامه تأکید کرد: به درجه‌ای از پیشرفت و امکانات رسیدیم که به ما اجازه می‌دهد موجودیت صهیونیستی را تهدید به جنگ کنیم و شجاعت انجام این کار را داشته باشیم. امروز دشمن احساس ضعف می‌کند و به‌دنبال جنگ نیست و می‌داند جنگ آن تنها با حزب‌الله نخواهد بود؛ بلکه ممکن است این جنگ به مرز درگیری با کل محور مقاومت برسد که سرنگونی اسرائیل را در پی خواهد داشت. وی همچنین گفت: ما با جلوگیری از استخراج انرژی از میدان کاریش توسط دشمن صهیونیستی به‌دنبال دستیابی به یک دستاورد معنوی نیستیم بلکه می‌خواهیم نفت خودمان را استخراج کنیم، بنابراین اگر لبنان نتواند حق خود را بگیرد، رژیم صهیونیستی نیز به هیچ وجه نمی‌تواند نفت و گاز استخراج کند. ما اگر هفت ماه پیش تهدیداتمان را مطرح می‌کردیم، تأثیر کنونی را نداشت. اهمیت معادله امروز ما این است در زمانی ترسیم شده که اروپا نیاز شدیدی به نفت و گاز دارد و در صورتی که این نیاز خود را برآورده نکند یک فاجعه واقعی برای اروپایی‌ها پیش خواهد آمد و آن‌ها تابع روسیه می‌شوند.

مقاومت در خدمت پروژه‌های ملی
نصرالله افزود: کسانی که ما را به وابستگی به ایران متهم می‌کنند، تابع برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هستند. ما تأکید می‌کنیم به روابط و مناسبات خودمان با خارج از جمله سوریه و ایران و سایر کشورها پایبند هستیم و روابط خارجی خود را مدیریت می‌کنیم و می‌توانیم آن‌ها را در خدمت پروژه ملی به‌کار بگیریم. ما به طرف‌هایی که ما را متهم می‌کنند می‌گوییم آیا شما می‌توانید روابط خود را با حامیان آمریکایی و فرانسوی و... در خدمت پروژه‌های ملی برای لبنانی‌ها به‌کار بگیرید؟

برچسب ها :
ارسال دیدگاه