دوئل در جهنم بولونیا

امشب ایران - لهستان در لیگ ملت‌های والیبال

دوئل در جهنم بولونیا

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال در گروه مردان یکشنبه 19 تیر به پایان رسید و هشت تیم ایتالیا، لهستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، برزیل، ایران و هلند با کسب جایگاه‌های اول تا هشتم به مرحله نهایی صعود کردند.


​​​​​​​ مرحله نهایی این رقابت‌ها از دیروز در شهر بولونیا در کشور ایتالیا آغاز شد  که پس از برگزاری هشت دیدار با معرفی تیم‌های برتر در روز یکشنبه دوم مردادماه به پایان می‌رسد. در واقع تیمی که سه برد متوالی بدست آورد، عنوان قهرمانی را از آن خود می‌کند.
دیروز تیم‌های آمریکا و برزیل در نخستین دیدار به مصاف هم رفتند. ایتالیا تیم میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها هم که با 10 برد و دو شکست در رده نخست جدول رده‌بندی مقدماتی قرار گرفته بود به مصاف تیم ملی هلند رفت.
امروز اما دو دیدار باقیمانده مرحله یک چهارم نهایی برگزار می‌شود که در نخستین مسابقه تیم‌های فرانسه (چهارم مقدماتی) و ژاپن (پنجم مقدماتی) ساعت 20:30 به مصاف هم می‌روند. تیم ملی والیبال ایران (هفتم مقدماتی) نیز در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی و از ساعت 23 و 30 دقیقه به مصاف لهستان (دوم مقدماتی) خواهد رفت.

ایران - لهستان؛ همان همیشگی؟
تیم‌های ایران و لهستان قبلاً و در هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در شهر گدانسک لهستان مقابل ۱۵ هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که تیم ملی والیبال کشورمان با درخشش بازیکنان جوان خود موفق به شکست حریف قدرتمند خود با نتیجه 3 بر 2 شد تا نخستین شکست خانگی لهستان مقابل ایران در تاریخ والیبال رقم بخورد. حالا باید منتظر ماند و دید این مسابقه حساس در نهایت با چه نتیجه‌ای خاتمه پیدا خواهد کرد.
ایران با کاپیتان میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، احسان دانش‌دوست به عنوان قدرتی‌زن دریافت‌کننده، محمدطاهر وادی و فاضل پژومان به عنوان پاسور، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امیررضا سرلک و محراب ملکی‌سرخی به عنوان مدافع میانی، امین اسماعیل‌نژاد و بردیا سعادت به عنوان قطر پاسور، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی‌پور به عنوان لیبرو در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها حضور یافته است.

دنبال بهشت در جهنم بولونیا
ایتالیایی‌ها در مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها میزبانی شایسته‌ای از تیم‌های شرکت کننده ندارند؛ تیم‌هایی که با تمام ستاره‌های خود به این آوردگاه آمده‌اند تا والیبال دنیا شاهد پیکاری تمام عیار برای معرفی تیم‌های برتر لیگ ملت‌های والیبال 2022 باشد. با توجه به اینکه در حال حاضر بولونیا هوای گرمی دارد، سالن‌های تمرینی مناسبی برای تیم‌ها تدارک دیده نشده و تیم‌ها در سالن بدون خنک کننده تمرین می‌کنند.
همچنین سالنی که برای بدنسازی به تیم‌ها اختصاص داده شده در کنار زمین مسابقه است که آن هم از شرایط مناسبی برخوردار نیست و رختکن‌های سالن تمرین چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سخت‌افزاری در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارند. نبود دستگاه‌های خنک کننده و یخ‌ساز و همچنین فاصله زمانی نیم ساعته از هتل تا سالن تمرین در هوای گرم بولونیا که اتوبوس‌های تیم‌ها قدرت لازم برای خنک کردن هوای داخل اتوبوس را ندارد، صدای اعتراض تیم‌ها را درآورده است.شاگردان بهروز عطایی در جهنم بولونیا در اندیشه رسیدن به بهشت هستند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه