بهره‌مندی 10 هزار گردشگر خارجی از خدمات درمانی مشهد

بهره‌مندی 10 هزار گردشگر خارجی از خدمات درمانی مشهد

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۱۰هزار گردشگر سلامت بهار امسال از خدمات درمانی و پزشکی شهر مشهد بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد ۶۰درصد مرد و ۴۰درصد زن بوده‌اند.
دکتر داوود خوش‌شکن افزود: بیشترین گردشگران سلامت از کشورهای عراق و افغانستان و سپس کشورهای عمان، پاکستان و ترکیه با تعداد کمتری بودند.
وی ادامه داد: بیشترین خدمات درمانی ارائه شده به گردشگران سلامت طی این مدت خدمات عمل‌های زیبایی‌، درمان بیماری‌های قلب و عروق، بیماری‌های چشم و بیماری‌های زنان و ناباروری و ارتوپدی بوده است.
مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در ایران، غربالگری سلامت براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و همچنین شیوه‌نامه‌های ستاد مقابله با کرونا برای تمامی مسافران خارجی و گردشگران سلامت از قبل انجام می‌شده و کماکان این روند ادامه دارد. خوش‌شکن افزود: هم اکنون ۳۵شرکت گردشگری سلامت در مشهد فعال هستند که ۲۱شرکت از وزارت بهداشت و سایر شرکت‌ها از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجوز گرفته‌اند.
وی ادامه داد: در سال۱۴۰۰ با توجه به وجود موج پنجم و ششم کرونا، با اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد و بسته شدن مرزها و پذیرش گردشگر با شرایط خاص، ۳۲هزار و ۹۳۵هزار گردشگر سلامت از خدمات درمانی در مشهد بهره‌مند شدند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه