بازارچه مرزی باجگیران در حال آماده‌سازی برای بازگشایی

بازارچه مرزی باجگیران در حال آماده‌سازی برای بازگشایی

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: اقدام‌های اولیه مشترک با ترکمنستان برای بازگشایی بازارچه مرزی باجگیران در شهرستان قوچان در حال انجام است.


رضا صحراگرد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مطابق توافق صورت گرفته احتمالاً پس از آماده‌سازی غرفه‌ها و مکان، بازارچه مرزی باجگیران که بیش از دو سال تعطیل بود تا حدود دو هفته دیگر بازگشایی می‌شود.
مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی استانداری خراسان رضوی گفت: این بازارچه مرزی در دو سوی مرز ایران و ترکمنستان ۳۰ غرفه دارد که ۲۰غرفه آن در سمت ایران واقع است.
هادی حقیقی افزود: این مرز از دو سال پیش و از زمان همه‌گیری شیوع کرونا بسته شد و هم اکنون نظافت و آماده‌سازی غرفه‌ها، جذب غرفه‌داران و آماده‌سازی مکان در حال انجام است.
وی ادامه داد: تا پیش از شیوع کرونا ارزش مبادلات مرزی در بازارچه مرزی باجگیران کمتر از 3میلیون دلار بوده و اهمیت این بازارچه بیشتر اشتغال‌زایی محلی و مبادلات مرزی شامل اقلام مصرفی غیریارانه‌ای بوده و جمعیت ترکمنستانی به عنوان گردشگر مایحتاج خود را از این پایانه تأمین می‌کرده‌اند.
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این گفته بود: از سرگیری فعالیت ترانزیتی و تجاری مرز باجگیران خراسان رضوی از درخواست‌ها و مطالبات دو طرف ایرانی و ترکمنستانی در مذاکرات دوجانبه است و هر دو برای فعالیت‌های تجاری در این مرز هم‌نظر هستند.
علی آذری افزود: در جریان سفر مقامات بلندپایه دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر، تلاش‌های زیادی درخصوص بازگشایی ترددهای زمینی برای مسافران عادی و از سرگیری تردد ترانزیتی این مرز و فعالیت بخش بازارچه مرزی باجگیران شده است.
وی اضافه کرد: از طریق مرز باجگیران پایتخت‌های دو کشور از مسیر زمینی به هم نزدیک می‌شوند و می‌توان ارتباطات بیشتری برقرار کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه