استفاده از ظرفیت بکر جزیره  «ام الرصاص» برای راهیان نور

استفاده از ظرفیت بکر جزیره  «ام الرصاص» برای راهیان نور

خوزستان  

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با تأکید بر منازل بکر و برجای مانده از دوران دفاع مقدس، راه‌اندازی گردشگری دریایی را برای کاروان‌های راهیان نور پیشنهاد کرد.



نور الله اسعدی بیان کرد: جزیره «ام الرصاص» یکی از مناطق عملیاتی عراق در دوران دفاع مقدس در فاصله نزدیک از بندر خرمشهر است که خاطرات و یادگارهای دفاع مقدس در آن همچنان باقی مانده که می‌توان با فعال‌سازی زمینه گردشگری آبی، امکان آشنایی بیشتر گردشگران به ویژه کاروان‌های راهیان نور را فراهم کرد.
وی از راه‌اندازی خط گردشگری آبی خرمشهر- مینوشهر با ساخت اسکله گردشگری در مینوشهر خبر داد و افزود: در سفر اخیر مدیر عامل سازمان بنادر کشور موضوع ساخت اسکله گردشگری در مینوشهر از سوی شهردار آنجا مطرح شد و مدیرعامل موافقت اولیه خود را با ساخت آن اعلام کرده است.
وی با بیان اینکه درخواست ساخت اسکله در مینوشهر پیش از این نیز مطرح شده بود، افزود: امکان اجرای این پروژه به دلیل مباحث امنیتی میسر نبود؛ اما شرایط ساخت آن اکنون فراهم و مکاتبات اولیه در این زمینه انجام شده است.
بنا به گفته اسعدی با ساخت اسکله گردشگری در مینوشهر زمینه برای راه‌اندازی خط دریایی خرمشهر- مینوشهر فراهم می‌شود.
وی با توجه به در پیش رو بودن اربعین، خواستار راه‌اندازی خط دریایی خرمشهر عراق شد و گفت: بندر «ابوفلوس» تا خرمشهر، 7 مایل دریایی فاصله دارد و در آخرین بازدیدهای انجام شده شرایط برای راه‌اندازی پایانه مسافری در آن نقطه از خاک عراق فراهم است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه