۹۰ هزار نفر از اتباع خارجی در کرمان مشخصات خود را ثبت کردند

۹۰ هزار نفر از اتباع خارجی در کرمان مشخصات خود را ثبت کردند

کرمان

  مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان گفت: اتباع بیگانه باید مشخصات خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر کفالت ثبت کنند که تاکنون ۹۰ هزار نفر در استان کرمان این اقدام را انجام داده‌اند.
محمدرضا مهدلو در جلسه کارگروه ساماندهی اتباع در محل فرمانداری بیان کرد: موج زیادی از اتباع افغانستانی به ایران آمده و در کشورمان زندگی می‌کنند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان افزود: از طریق وزارت کشور و کمیساری عالی تصمیم گرفته شد اتباع خارجی، مشخصات خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر کفالت ثبت کنند که تا کنون ۹۰هزار نفر در استان کرمان این کار را انجام داده‌اند.
وی با بیان اینکه برنامه راهبردی در استان برای ساماندهی اتباع بیگانه تعریف شده و یکی از مسئله‌های کلان کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اطلس اجتماعی اتباع بیگانه در استان کرمان در حال تدوین است تا به وزارت کشور برای تصمیم‌گیری نهایی ارسال شود.
مهدلو بیان کرد: بر اساس اطلس اجتماعی، محل اقامت اتباع در نقاط مختلف استان شناسایی می‌شود. اتباع بیگانه باید به قوانین ایران احترام گذاشته و با تبعیت از این قوانین در کشور اسلامی ایران زندگی کنند.
سرپرست فرمانداری رفسنجان هم در این جلسه گفت: باید برای این قشر برنامه‌ریزی شود و آن‌ها را ساماندهی کرد.
وی گفت: مهمانشهر رفسنجان با جمعیت ۷هزار نفر در وسط شهر قرار دارد که با جابه‌جایی آن قطعاً ساماندهی خواهند شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه