بی‌احتیاطی؛ عامل آتش‌سوزی جنگل و مراتع اصفهان است

بی‌احتیاطی؛ عامل آتش‌سوزی جنگل و مراتع اصفهان است

اصفهان

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: ۹۰ درصد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع این استان ناشی از بی‌احتیاطی گردشگران، ساکنان و مسافران است‌.


امین حافظی افزود: رها کردن آتش، انداختن ته سیگار و انواع بطری در طبیعت، عامل آتش‌سوزی‌هایی است که در مراتع و جنگل‌ها رخ می‌دهد.
وی اضافه کرد: در روزهای گرم سال که علف کنار جاده‌ها خشک شده و مستعد آتش گرفتن است، انداختن آتش ته سیگار بیرون از خودرو سبب حریق جزئی کنار معبر می‌شود که رفته رفته به دل جنگل‌ها و مراتع کشیده خواهد شد.
رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان اظهار کرد: رها کردن بطری در طبیعت نیز یکی از عوامل اصلی حریق است؛ زیرا شیشه مانند ذره‌بین عمل کرده و آتش افروخته می‌شود.
وی  تصریح کرد: چنانچه مردم به موضوع راهکارهای جلوگیری از حریق بیشتر واقف شوند و از سوی دیگر احساس مسئولیت کنند، شاهد کاهش چشمگیر آتش‌سوزی‌ها خواهیم بود.
حافظی با اشاره به اینکه بهره‌برداران نقش اساسی در کاهش آتش‌سوزی و آسیب‌های ناشی از آن دارند تصریح کرد: مرتعداران و ساکنان محلی باید بیش از قبل برای حفظ عرصه‌های طبیعی دغدغه داشته باشند و در صورت وقوع حریق، برای اطفا و یا اطلاع به اداره منابع طبیعی وارد عمل شوند.
وی گفت: حفاظت از مراتع و جنگل‌ها با مشارکت شهروندان امکان‌پذیر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه